28.05.20 Укр.мова 9 кл 2 підгр
Хід уроку
1. Повторення вивченого про складне речення
Активізація мислення . Згадайте:
· Які ви знаєте речення за будовою?
· Яке речення називається складним? Складним сполучниковим?
· На які дві групи поділяються складні сполучникові речення?
· Навести приклад речення складносурядного і складнопідрядного. Яку будову можуть мати речення із сурядним і підрядним зв’язком?
·Яке речення називається складним безсполучниковим ?
1. Пояснення нового матеріалу.
Сьогодні на уроці ми розглянемо тему: „Складні речення із різними видами зв'язку"; ознайомимося з особливостями будови складного речення із сурядним і підрядним зв'язком; будемо вчитися правильно визначати структуру складних речень із різним видами зв'язку; правильно ставити розділові знаки; повторимо вивчене про складне речення
· Перегляньте відео з поясненням нового матеріалу https://www.youtube.com/watch?v=fQwk3mrXfmI
· Опрацюйте теоретичний матеріал підручника параграф 29 , с. 166-167, параграф 30, с.170 -171.
· Розгляньте таблицю.
1. Закріалення нового мтеріалу.
- Вправа 360, с.167
- Пояснювальна робота
(Переписати, розставляючи розділові знаки Накреслити схему речення.)
1. Низькі чорні хмари, здавалося, стояли нерухомо але по тому як вони час від часу засмолювали негусті дрібні зорі можна було здогадатися що хмари біжать.
2. Доки ми посипаємо та викрикуєм свою колядницьку хвалу сіре небо кошлатиться брудними отарами а над річкою і над калюжами підіймається серпанок.
3. Море так невинно голубіє під стінами скель і сонце так світить ласкаво, що аж каміння сміється
4. І прийшла осінь, і згадав Олег коня свого, якого тримав здавна у стайні, вирішивши ніколи не сідати на нього.
Вибіркова робота
Виписати з тексту речення із сурядним і пірядним зв’язком.
У 1943 році Кобзар повертається в Україну. Саме в цей період він написав свої найкращі твори, у яких показав справжнє життя народу, що стогне в панському ярмі. У Києві поет познайомився з Костомаровим, який загітував Шевченка до Кирило-Мефодіївського братства, яке поширювало ідеї слов’янського єднання, а всі учасники його відзначалися високою культурою.
4. Підсумок уроку
Тестові завдання
1. Складне речення з різними видами зв’язку називається
а) складнопідрядним реченням;
б) складним синтаксичним цілим;
в) складною синтаксичною конструкцією.
2.Складне речення із сурядним і підрядним зв’язком - це
а) Земля в обіймах супокою, їй дня, що згас, не повернуть. (В.Сосюра.);
б) Знаю я, моє не згасне ім’я: кров свою віддав пісням моїм я, що мене продовжать у житті. (В.Сосюра.);
в) Вже травень засвітив свічки каштанів білі, і йде в квітках весна у рідному краю, що так його люблю, що передать не в силі в закоханих словах усю любов мою! (В.Сосюра.).
Коментарі
Дописати коментар