Тестування за темою "Іменник"(6 кл)


Тестові завдання
І варіант
1.Іменник означає:
а) дію предмета;
б) ознаку предмета;
в) предмет.
 Навести приклад іменника (записати).
2.З великої літери пишуться:
а) іменники – загальні назви;
б) іменники – власні назви;
в) іменники – назви істот.
Навести приклади іменників, що пишуться з великої літери та в лапках (6 іменників).
3. Іменники спільного роду називають:
а)малят безвідносно до їхньої статі
б) осіб як чоловічої, так і жіночої статі
в) іменники чоловічого роду, якщо в реченні вони позначають осіб жіночої статі
Скласти (пригадати) та записати два речення з іменником спільного роду
4. Іменники, що вживаються тільки у формі множини, це –
а) кияни, школярі, друзі, земляки;
б)Карпати, ворота, ножиці, окуляри;
в) солі, води, сталі.
Навести приклад іменників(5-6) , що вживаються тільки у формі однини
5. У формі кличного відмінка іменник ужито в реченні:
а) Зоре моя вечірняя, зійди над горою!..
б) На траві, зоря, хустину не забудь!
в) Нічка розсипала зорі злотистії .
Скласти (пригадати) й записати речення зі звертанням, вираженим іменником у формі кличного відмінка .
6.Позначте в дужках відміну іменників, а також групу для іменників першої та другої відміни.
Вельможа (____), тюлень(____), Ілля(____), мати(____), сторіччя(____), теля(____),
Телятко(____), суміш(____).
Навести власні приклади іменників, що належать до визначених вами відмін та груп.
ІІ варіант
1.Запишіть, добираючи велику чи малу букви та використовуючи, де потрібно, лапки.
У небі молодий (М,м)ісяць і міріади (З, з ірок.Почав цвісти (С,с)соняшник.Я передплачую журнал (С,с)оняшник. Племена (С,с)лов’ян розселилися у (П,п)одніпров’ї.
Наведіть власні приклади словосполучень або речень, де вжито іменник, що означає власну назву без лапок та у лапках.
2.Запишіть речення, вживаючи потрібну родову й відмінкову форму означення, укажіть у дужках  рід означуваного іменника.
Петрик – це (справжній, справжня) трудяга! Мій брат – (жахливий, жахлива) задавака. Васильку, хіба можна бути (такий, така) плаксою?
Наведіть власний приклад речення з означуваним іменником того ж самого роду.
3.Знайдіть помилки у словосполученнях і запишіть їх правильно.
Жовті листя, розрослися коріння, важкі колосся.
Наведіть власний приклад двох словосполучень або речень, в одному з яких є іменник, що вживається лише в однині, а в другому – іменник, що вживається тільки у множині.
4.Укажіть у дужках відмінок іменника.

Їхали по дорозі (______), запитав у батька(______), запросили актора (______),
рекомендації лікаря (_______), згадується дитинство (______),
люблю печиво (______).

Наведіть  власний приклад словосполучень або речень, у яких ужито іменники в таких самих відмінкових формах.

5.Згрупуйте іменники за закінченням родового відмінка однини.

Гектар, погляд, квадрат, граніт, грім, прапор, театр, Париж, Ужгород.

Наведіть власні приклади іменників чоловічого роду 2-ї відміни з різними закінченнями в цьому відмінку.

6.Укажіть ряд іменників, у кожному з яких правильно визначена відміна:

а) вишня (перша), лікарня (друга), козеня (четверта);
б) пудель (друга), дуель (третя), корабель (третя);
в) сутінь (третя), камінь (друга), велетень (друга).

Наведіть власні приклади іменників, які б належали до  визначених вами відмін.

Мот оцінок

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Збірник диктантів з української мови для 6 кл

Дистанційне навчання: укр.мова 7 клас (Іпідгр.) 06.05.20

Дистанційне навчання: укр.мова 9 клас 29.0420