Завдання І етапу ХVІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка 2025-2026 н.р.
Увага! Власну роботу підписуємо на сьомій лінійці подвійного аркуша в лінійку за зразком нижче
Робота
учасника І етапу
ХVІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді
імені Т.Г. Шевченка
учня/учениці ________класу
П.І.П. учня/учениці в родовому відмінку
Дата народження(число,місяць,рік):________________
Увага!!!Оберіть нижче завдання для свого класу і виконайте їх,розгорнувши попередньо подвійний аркуш.
І етап
ХVІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка
5 клас
Дайте відповіді на запитання (6 б.)
1.Де і коли народився Т.Шевченко?
2.Назвіть братів і сестер Шевченка
3.З ким дружив Тарас у дитинстві?
4.Скільки років прожив Тарас?
5.Де похований Т.Г.Шевченко?
6.У якому селі пройшли дитячі роки Т.Шевченка?
2. Перепишіть.
Замість крапок поставте, де потрібно, пропущену літеру або апостроф, розкрийте
дужки, зніміть риску.
(6 б.)
3. Напишіть твір-опис природи на тему: «Пишається над водою червона калина»(12б)
Загальна кількість балів – 24
І етап
ХVІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка
6 клас
1. Напишіть казку (обсяг – 1 сторінка) за темою «Тарасова наука».
У творчій роботі використайте речення з однорідними членами (2 бали),
звертанням (1 бал), вставними словами (2 бали).
17 балів
2. До наведених слів доберіть синоніми:
відвертий, вщерть, оплески, бавитися, варта (ім.). 5 балів
II.Спишіть речення, вставляючи пропущені букви та розділові
знаки. У виділених реченнях підкресліть головні та другорядні члени.(6 б.)
Защ..бечи соловейку в лузі на калині. Може зорю п..р..міг. Т..че вода в синє море та не витікає. І пот..чуть в селі ріки а озера кругом гаями поростуть… А тим часом запоро..ку зброю виніс батько з комори. За сонцем хмарон..ка пл..ве ч..рвоні поли ро..ст..лає (Із тв. Т.Шевченка)
III. Дайте відповіді на запитання (5 б.)
1.Хто був першим учителем малювання у Т. Шевченка?
2.Хто із земляків познайомив майбутнього поета з відомими
діячами культури?
3.Скільки років було Тарасові, коли його викупили з кріпацтва?
4.Які нагороди отримав Т.Шевченко за великі успіхи у
малюванні під час навчання в Академії мистецтв?
5.У якому році вийшла перша книга Шевченка?
Загальна кількість балів – 33
І етап
ХVІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка
7 клас
I. Дайте короткі відповіді на запитання «Шевченківського
бліцу»: (7 б.)
1.Назвіть прізвище художника, у якого Тарас Шевченко
навчався в Академії мистецтв?
2.Хто із композиторів поклав на музику «Заповіт»?
3.Назвіть перший твір Кобзаря на історичну тематику.
4. Скільки творів містив Кобзар у 1840 році?
5. Прізвище пана, у якого Тарас служив козачком.
6.Який композитор написав музику більше, ніж до 100 творів «Кобзаря»?
7.Який прийом використовує Т. Шевченко в баладі «Тополя»?
II. Записати уривок із вірша Т.Г. Шевченка «Заповіт»
(від початку до слів: «…до самого Бога молитися…»). Підкресліть усі члени речення. (12 б.)
ЗАПОВІТ
Як умру, то поховайте
Мене на могилі
Серед степу широкого
На Вкраїні милій,
Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі
Було видно, було чути,
Як реве ревучий.
Як понесе з України
У синєє море
Кров ворожу... отойді я
І лани і гори —
Все покину, і полину
До самого Бога
Молитися...
III.Написати невелике вільне есе "Тарасова мрія"( до 8 речень),використавши подані нижче слова з довідки,які стосуються біографії Т.Г.Шевченка (8 б.)
Довідка:сестра Катря, 1814 рік, дяк, залізні стовпи, чумаки, Чернеча гора.
IV. До поданих іменників доберіть по 2 епітети, які характеризують особливості творчого доробку Т.Г. Шевченка. (6 б.)
Поет, прозаїк, художник, гравер
V. Складіть сенкан зі словом «Кобзар»(5б)
Сенкан – це креативна поезія за певною темою, що складається із п'яти рядків. У цьому творі автор виражає власне ставлення до певної особистості, події тощо, виражає асоціації, які викликає особистість, образ, подія, явище.
Схема складання сенкану- Одне слово, яке позначає тему (іменник).
- Два означення (найчастіше прикметники) – опис теми, найбільш типові асоціації.
- Три дієслова, пов’язаних із темою.
- Фраза з чотирьох слів – ставлення до теми, її вираження або розкриття (власними словами, цитатою).
- Одне слово – перефразування сутності теми, синонім слова-теми, у якому висловлюється сутність теми, робиться своєрідний підсумок.
Зразок сенкану
Місяць
Блідий, таємничий
Обертається навколо Землі,світить,чарує
Уособлення ночі, таїни, містики
Сателіт
Загальна кількість балів – 38
І етап
ХVІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка
8 клас
1. Напишіть вільне есе, взявши за основу біографічні факти чи епізод із життя Т. Шевченка (обсяг – до 1 сторінки).
Дайте назву твору. У творчій роботі використайте пряму мову. Ускладніть речення поширеними звертаннями, дієприкметниковим зворотом, дієприслівниковим зворотом, підкресливши їх.
12 балів
2. Запишіть висловлювання, розставляючи розділові знаки. Чим ускладнені дані речення?
Своєю мелодикою ритмічною віртуозністю поезії Шевченка створюють авторові славу одного з наймузикальніших поетів світу. У своїй стихійній силі творця він здається не хотів знати ніяких законів, крім тих що диктували йому його власна мистецька інтуїція сила задуму вогонь темпераменту (О.Гончар).
6 балів
3. Напишіть твір-мініатюру (до 0,5 сторінки) за темою «Тече вода в синє море...»(за творчістю Т.Г.Шевченка). (12 балів)
Загальна кількість балів – 30
І етап
ХVІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка
9клас
1. Складіть сенкан зі словом «Кобзар»(5 б).
Сенкан – це креативна поезія за певною темою, що складається із п'яти рядків. У цьому творі автор виражає власне ставлення до певної особистості, події тощо, виражає асоціації, які викликає особистість, образ, подія, явище.
Схема складання сенкану- Одне слово, яке позначає тему (іменник).
- Два означення (найчастіше прикметники) – опис теми, найбільш типові асоціації.
- Три дієслова, пов’язаних із темою.
- Фраза з чотирьох слів – ставлення до теми, її вираження або розкриття (власними словами, цитатою).
- Одне слово – перефразування сутності теми, синонім слова-теми, у якому висловлюється сутність теми, робиться своєрідний підсумок.
Зразок сенкану
Місяць
Блідий, таємничий
Обертається навколо Землі,світить,чарує
Уособлення ночі, таїни, містики
Сателіт
2. Виправте помилки у словосполученнях. З двома словосполученнями складіть поширені речення.
Пароплав Тарас Шевченко, академік гравер, великий Кобзар, читати кобзар, Кирило Мефодіївське Братство, художник –Сошенко, Київський Університет «імені Тараса Шевченка», Шевченко художник, Академія Мистецтв, Шевченківський стиль, шевченкові слова.
(8 балів)
3.Запишіть уривок із дослідження Д.Чуба «Живий Шевченко», розставивши розділові знаки. Надпишіть над кожним словом , до якої частини мови воно належить.
4. Напишіть творчу роботу (прозову(до 5 речень) або вірш), використовуючи поданий початок із Шевченкової поезії: «Світає, край неба палає...». Доберіть заголовок. Використайте відокремлені члени речення. (12 балів)
Загальна кількість балів - 35
І етап
ХVІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка
10 клас
Загальна кількість балів - 34
І етап
ХVІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Т.Г. Шевченка
11 клас
І. Дайте коротку відповідь на запитання (кожна правильна відповідь-1б).
ІІІ. Напишіть твір-роздум «Мій Шевченко». Використайте складні речення різних типів зв'язку, вставні та вставлені конструкції. (12 балів)
Загальна кількість балів - 31
Коментарі
Дописати коментар