Завдання І етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу 2024/2025

 

Увага!Власну роботу підписуємо на сьомій лінійці подвійного аркуша в лінійку за зразком нижче

Робота

учасника І етапу

ХIV Міжнародного мовно-літературного конкурсу

імені Т.Г. Шевченка


Учня/учениці ________класу

 

П.І.П. учня/учениці в родовому відмінку

Дата народження:________________


Оберіть нижче завдання для свого класу і виконайте їх,розгорнувши попередньо подвійний аркуш.


І етап

Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Г. Шевченка 2024-2025

                                     5 клас

 

1.     Дайте відповіді на запитання                                             (6 б.)

1.Де і коли народився Т.Шевченко?

2.Назвіть братів і сестер Шевченка

3.З ким дружив Тарас у дитинстві?

4.Скільки років прожив Тарас?

5.Де похований Т.Шевченко?

6.У якому селі пройшли дитячі роки Шевченка?

2.     Перепишіть. Замість крапок поставте, де потрібно, пропущену літеру або апостроф, розкрийте дужки, зніміть риску.                     (6 б.)

 

В..шневий, боро(т,д)ьба, вол..овий, с..ло (М, м)оринці, збірка …(К,к)обзар…, верб..я, облич..я, щаст..я, камін..чик, щас..ливий, рибал..чин, лял..ці.

3.     Напишіть твір-опис природи на одну з тем:                     (12 б.)

«Верба слуха соловейка, загляда в криницю»,

«Пишається над водою червона калина»,

«Вітер з гаєм розмовляє…»


І етап

 Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Г. Шевченка 2024-2025

        6 клас

                                          I. Пофантазуйте і складіть твір про одну пригоду Т.Г. Шевченка, яка могла б статися з ним у дитинстві чи в дорослому житті. Оберіть цікаву форму роботи (оповідання, казка, легенда тощо)                                                       (12 б.)

 

                                       II.Спишіть речення, вставляючи пропущені букви та розділові знаки. У виділених реченнях підкресліть головні та другорядні члени.                                                         (6 б.)

 

Защ..бечи соловейку в лузі на калині. Може зорю п..р..міг. Т..че вода в синє море та не витікає. І пот..чуть в селі ріки а озера кругом гаями поростуть… А тим часом запоро..ку зброю виніс батько з комори. За сонцем хмарон..ка пл..ве ч..рвоні поли ро..ст..лає (Із тв. Т.Шевченка)

 

                                   III.   Дайте відповіді на запитання (5 б.)

1.     Хто був першим учителем малювання у Т. Шевченка?

2.     Хто із земляків познайомив майбутнього поета з відомими діячами культури?

3.     Скільки років було Тарасові, коли його викупили з кріпацтва?

4.     Які нагороди отримав Т.Шевченко за великі успіхи у малюванні під час навчання в Академії мистецтв?

5.     У якому році вийшла перша книга Шевченка?

                                                                       Всього  23 бали

І етап

 Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Г. Шевченка 2024-2025

7 клас

                  I.            Дайте лаконічні відповіді на запитання «Шевченківського бліцу»: (7 б.)

1.Назвіть прізвище художника, у якого Тарас Шевченко навчався в Академії мистецтв?

2.Хто із композиторів поклав на музику «Заповіт»?

3.Назвіть перший твір Кобзаря на історичну тематику.

4. Скільки творів містив Кобзар у  1840 році?

5. Прізвище пана, у якого Тарас служив козачком.

6.Який композитор написав музику більше, ніж до 100 творів «Кобзаря»?

7.Який прийом використовує Т. Шевченко в баладі «Тополя»?

               II.  Запишіть по пам'яті уривок з вірша Т. Шевченка «Заповіт» (від початку до слів: «…до самого Бога молитися…»), поставте розділові знаки. Підкресліть усі члени речення.  (12 б.)

           III.Асоціативний диктант (8 б.)

Катря, 1814 рік, дяк, залізні стовпи, чумаки, Чернеча гора.

   IV.  До поданих іменників доберіть по 2 епітети, які характеризують особливості творчого доробку Т.Г. Шевченка. (5 б.)

Поет, прозаїк, художник, гравер

 V.  У вірші «Мені тринадцятий минало» йде мова про дівчину, яка розрадила малого Тараса. Подумайте, який діалог міг відбутися між дітьми. Запишіть його у ролях. (5 б.)

 Всього 38 балів


І етап

 Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Г. Шевченка 2024-2025

                                                    8 клас                                                  

 

 1. Напишіть пригодницьке оповідання, взявши за  основу біографічні факти чи епізод із життя Т. Шевченка (обсяг – до 1 сторінки).

Дайте назву твору. У творчій роботі використайте пряму мову або діалог. Ускладніть речення  поширеними звертаннями, дієприкметниковим зворотом, дієприслівниковим зворотом, підкресливши їх.

 

 23 бали

 

 2. Запишіть висловлювання, розставляючи розділові знаки. Чим ускладнені дані речення?

 

Своєю мелодикою ритмічною віртуозністю поезії Шевченка створюють авторові славу одного з наймузикальніших поетів світу. У своїй стихійній силі творця він здається не хотів знати ніяких законів, крім тих що диктували йому його власна мистецька інтуїція сила задуму вогонь темпераменту (О.Гончар).

 

6 балів

 

Загальна кількість балів – 29



І етап

 Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Г. Шевченка 2024-2025

                                                9 клас                                                  

 

1. Складіть сенкан зі словом «Шевченко».

Сенкан – це креативна поезія за певною темою, що складається із п'яти рядків. У цьому творі автор виражає власне ставлення до певної особистості, події тощо, виражає асоціації, які викликає особистість, образ, подія, явище.

 

Схема складання сенкану
  1. Одне слово, яке позначає тему (іменник).
  1. Два означення (найчастіше прикметники) – опис теми, найбільш типові асоціації.
  1. Три дієслова, пов’язаних із темою.
  1. Фраза з чотирьох слів – ставлення до теми, її вираження або розкриття (власними словами, цитатою).
  1. Одне слово – перефразування сутності теми, синонім слова-теми, у якому висловлюється сутність теми, робиться своєрідний підсумок.

 

Зразок сенкану

Місяць

Блідий, таємничий

            Обертається навколо Землі,світить,чарує

Уособлення ночі, таїни, містики

Сателіт

12 балів

2. Виправте помилки у словосполученнях. З двома словосполученнями складіть поширені речення.

Пароплав Тарас Шевченко, академік гравер, великий Кобзар, читати кобзар, Кирило Мефодіївське Братство, художник –Сошенко, Київський Університет «імені Тараса Шевченка», Шевченко художник, Академія Мистецтв, Шевченківський стиль, шевченкові слова.

 

 

                                                                                                                                    8 балів

Загальна кількість балів - 20

      




І етап

 Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Г. Шевченка 2024-2025

10 клас


1.     Напишіть адресовану вашим ровесникам передмову до сучасного видання «Кобзаря» Тараса Шевченка.

До складеного тексту доберіть заголовок.

Доберіть епіграф.

Стиль – публіцистичний.

Обсяг – 0,5  сторінки.

У творчій роботі використайте складні речення з різними видами звязку. 10 б

 

2.     «Нині Україна самостверджується для себе і для світу під знаком Шевченка, під знаком Шевченка наш народ повертає собі національну самосвідомість і гідність, хоче, як сказав Янка Купала, «людьми бути». А Шевченків ідеал – Україна великої сімї, «вольної, нової». Україна без зла», – писав Іван Дзюба.

 

Напишіть вільне есе «Україна без зла», використавши приклади з суспільно-політичного життя та вивчених творів Кобзаря.

Доберіть епіграф.

 

Обсяг – до 1 сторінки.

У творчій роботі використайте складні речення з різними видами звязку.12 б

 Загальна кількість балів - 22



І етап

 Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Т.Г. Шевченка 2024-2025

11 клас


 1.     Григорій Клочек писав: «Роль національної еліти в становленні нації і держави величезна. Можна говорити – визначальна. Еліта – це кращі люди нації, її мозок і її воля. Еліта виконує в «тілі» нації найголовніші життєзабезпечувальні функції. Вона оцінює сучасне, накреслює перспективи на майбутній розвиток, виробляє суспільні ідеали, посилає в народ певні вольові імпульси, які матеріалізуються у цілеспрямовані діяння тисяч і мільйонів громадян».

 Напишіть свої міркування про еліту часів Т.Шевченка й сучасну еліту України в жанрі статті.Заголовком для творчої роботи оберіть поетичні рядки Т.Шевченка, що відображатимуть зміст вашого роздуму.

 Обсяг – до 1  сторінки.

У творчій роботі використайте складні речення з різними видами звязку.12 б

 

 2.     Прочитайте уривок із поеми «Княжна» Т. Шевченка:

Село! І серце одпочине.

Село на нашій Україні –

неначе писанка село,

Зеленим гаєм поросло.

Цвітуть сади, біліють хати,

А на горі стоять палати,

Неначе диво.

Дайте відповідь на запитання: «Українське село часів Шевченка й село ХХІ століття – причини трагічного занепаду?»

У своїх міркуваннях напишіть про те, яким є обличчя українського села в наш час. Чи можна назвати його ідеальним?

 

Обсяг 0,5 сторінки.

У творчій роботі використайте складні речення з різними видами звязку. 10б

  Загальна кількість балів - 22

 

 


 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Збірник диктантів з української мови для 6 кл

Дистанційне навчання: укр.мова 7 клас (Іпідгр.) 06.05.20

Дистанційне навчання: укр.мова 9 клас 29.0420