Дистанційне навчання : 6 клас Укр.літ Леся Воронина "Таємне Товариство Боягузів"



Тема уроку. Леся Воронина. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Стосунки між різними поколіннями в родині.
Мета: охарактеризувати образи батьків Клима Джури та бабусі; з’ясувати стосунки між різними поколіннями в родині; вдосконалювати вміння школярів аналізувати образи, добирати цитати з тексту на підтвердження власних думок; виховувати кращі моральні цінності, повагу до рідних, уміння самореалізації в ім’я добра.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: портрет письменниці, ілюстрації до твору, текст програмового твору «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9».
Епіграф уроку:  Найстрашніший ворог втрачає силу, коли стає смішним.
                                                              Леся Воронина
Перебіг  уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1.     Переказ, виразне читання епізодів 6-12 розділів повісті, висловлення власної думки щодо прочитаного.
2.     Захист ілюстрацій до повісті.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
. 1. Бесіда за запитаннями.
-  Чому батьки Клима вели розкопки саме у давньому Єгипті?  (Бо сім тисяч років тому саме в цьому місці вже було нашестя блакитних жаб, і саме вони знищили всю рослинність на цій квітучій колись долині, перетворивши її на піщану пустелю. А єгипетські вчені знайшли засіб боротьби з блакитними жабами, та було вже пізно).
- Зачитайте уривок, що розкриває план синьомордів («Цивілізація блакитних жаб – найвеличніша цивілізація Всесвіту! Ми нездоланні! Люди стануть нашими рабами й працюватимуть на мушиних фермах – вирощуватимуть мух-бройлерів. Ми експортуватимемо чудові комашині консерви в кожен куточок галактики!» - с.91).
-  Яку зброю проти синьомордів запропонував Климко батькам? (Мухи).
2. Робота над епіграфом.
- Яким епізодом повісті можна підтвердити епіграф уроку? Зачитайте цей уривок та прокоментуйте. («На підвіконні, біля горщиків з бабусиними калачиками, сиділи дві блакитні ротаті ропухи й лупали червоними банькатими очима…» - с.118).
- Саме такими смішними здавалися ще вчорашні монстри-синьоморди нашому Климкові після того, як він подолав свій страх. Звичайно, в цьому йому допомогли найближчі люди.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.  Мотивація навчальної діяльності.
1. Слово вчителя.
Звісно, найближчими людьми ми називаємо насамперед родичів. Саме родина допомагає нам долати труднощі в житті, з нею ми можемо поділитися своїми радощами та невдачами.
2. Проблемні запитання.
- Яку родину ви вважаєте ідеальною?
- Чи можемо ми назвати ідеальною родину Клима Джури? Сьогодні на уроці ми спробуємо знайти відповідь на це запитання, проаналізувавши зміст прочитаної повісті.
V. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Характеристика родини Джур.
 - Чим незвичною була родина Джур?
(«… усі представники роду Джур втаємничені у прадавні секрети характерництва. … пані Соломія, як її називають учні й прихильники, змогла поєднати чудодійні сили наших пращурів із найсучаснішими науковими здобутками. І замаскувала свій універсальний прилад у старому «Запорожці).
- Хто такі характерники?
2. Гра «Впізнай героя».
1. «… Одного дня звичайнісінький хлопець, життя якого досі було похмурим і буденним, захворів» ( Клим Джура).
2. «лагідна старенька жіночка, котра весь час поралася на кухні й поливала квіточки у вазонах» (бабуся Клима).
3. «винахідниця, яка створила машину часу й приготувала протиотруту від вірусу страху» (бабуся).
4.  «…про мою бабусю він  говорить з величезною повагою й захопленням» (Жук).
5 «Він завжди понад усе любив гроші і владу. Після літніх канікул він не вилазив із салону ігрових автоматів – програвав щодня купу грошей…» (Сашко Смик).
6. «… перед нашестям синьомордів ми були цирковими акробатами» (Жук і Заєць).
11. Помічником блакитних прибульців серед людей виявився...(Сашко Кактус).
12. Вона любила мугикати собі під ніс пісню групи «Бітлз» «Yellow submarine» (бабуся).
2. Створення родинного дерева Клима Джури.
3. Бесіда за запитаннями.
- Що нам відомо про батьків Клима? Охарактеризуйте їх.
- Що нового дізнався Клим про свою бабусю Соломію? ( Пані Соломія видатний учений, вона винайшла протиотруту від вірусу страху).
- Як бабуся розправилася зі своїми жабами-ворогами, що тримали її у полоні?Про що це свідчить?(Зменшила їх і вирішила використати у господарстві, щоб ловили мух).
3. Робота в групах.
- Схарактеризуйте стосунки між членами родини:
І група - Климком і бабусею;
ІІ група - Климком і батьками.
ІV. Систематизація й узагальнення знань.
1. Інсценізація уривків повісті:
1 команда - розділ 7;
2 команда – розділ 35.
3. Асоціативне гроно.
взаєморозуміння
взаємоповага
Родина Клима Джури                 любов
 турбота
взаємопідтримка
готовність на самопожертву
Слово вчителя.
Справжня сім’я тримається не тільки на родинних зв’язках, а насамперед на взаєморозумінні, любові, взаємоповазі, умінні турбуватись одне за одного. І саме такою є родина Климка Джури.
V. Домашнє завдання
 Скласти сенкан до образів:
І група – Клим; ІІ група – бабуся; ІІІ група – батьки.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Збірник диктантів з української мови для 6 кл

Дистанційне навчання: укр.мова 7 клас (Іпідгр.) 06.05.20

Дистанційне навчання: укр.мова 9 клас 29.0420