Українська мова 7 клас 22.01.21
Робота з таблицею «Художній стиль мовлення».
Опрацюйте
теоретичний матеріал таблиці, з’ясуйте, які лексичні й граматичні мовні засоби
найбільш характерні для художнього стилю.
Ø
5. Лексична робота.
• Дібрати
дієслова-синоніми, за допомогою яких можна
описати дії тих, хто працює (Працює,
трудиться, виготовляє, майструє, виробляє).
•
Працювати (як?) – зосереджено,
впевнено, успішно, систематично, не покладаючи рук, вміло, легко, повільно, активно.
• Слова
для позначення послідовності дій:
спочатку, перш за все, потім, після цього, згодом, тепер, нарешті.
Ø
Робота з пам’яткою
"Як працювати над твором про виконання дій у художньому стилі?"
1. У вступній частині твору вкажіть на особу, що виконує дію, і зазначте назву трудової дії.
2. В основній частині твору, описуючи безпосередньо дію, обов’язково дотримуйтесь чіткої послідовності виконання дій, використовуючи при цьому спеціальні слова (спочатку, потім, пізніше, затим, насамкінець та ін.).
3. Під час опису трудового процесу вживайте слова, що аналізують виконувані операції. Наприклад: працювати швидко, легко, серйозно, спокійно, творчо, цікаво, зосереджено, вправно; праця успішна, благородна, відповідальна, напружена, нелегка, плідна, радісна, сумлінна.
4. З метою створення тексту-опису дій у художньому стилі використовуйте художні засоби (епітети, метафори, порівняння тощо).
5. Пам’ятайте, що основною метою художнього опису трудового процесу є характеристика людини під час роботи та її ставлення до праці.
Орієнтовний план (учні записують у зошит).
1.
Чому я взявся до цієї роботи?
2. Чи
потрібною ( цікавою ) є вона для мене?
3. Як
попередньо готувався?
3.1. Добір
матеріалів, інструментів.
3.2. Створення
певних умов.
3.3. З ким
радився, що читав?
4. З чого
розпочав роботу?
5.Які
трудові операції та в якій послідовності виконував?
6. Чим
завершилася праця?
7. Чи
задоволений я результатом?
Зразок твору про виконання дій у художньому стилі
Недарма
вважається, що праця облагороджує людину. Адже задля того, щоб зробити будь-що
добре, потрібно вчитися та розвиватися. Уміла в своїй справі людина, наче
митець, що створює шедевр. ЇЇ рухи красиві та відточені, хоч вона малює
картину, хоч рубає дрова. Отаке захоплення в мене завжди виникає, коли я
спостерігаю, як моя мама вишиває «хрестиком» картини.Це дуже красиве видовище.
Моя
мама Олена дуже любить вишивати. Раніше вона часто робила вишиванки у народному
стилі, як її навчила бабуся. Зараз їй подобається вишивати величезні, ніби
намальовані картини. Хоч вишивати хрестиком і не складно, це потребує
майстерності та терпіння. Мама сідає біля вікна чи лампи та дістає з шухляди
п’яльця зі спеціальною тканиною, різнокольорові нитки та ножиці, та схему
картини, надруковану на папері. Вона акуратно розкладує все необхідне ,готуючись до роботи. Голка в маминих руках просто літає! Ненька швидко та легко робить
стежки, рахуючи їх пошепки. Зайву нитку вона обережно відрізає гострими
ножицями. В неї напоготові декілька голок з різними нитками, бо для однієї
картини може знадобитися не менше десяти кольорів. Час від часу мама
відсувається від своєї картини та дивиться, чи все зробила правильно. У цей час
вона не любить, коли її відволікають, бо мусить стежити за роботою, не збиваючись зі
схеми.
Стомлюючись, ненька акуратно збирає своє приладдя назад у шухляду та деякий
час роздивляється, що в неї вийшло. Мушу визнати, вона ніколи не буває повністю
задоволена результатом, хоча її картини виходять дуже гарними. Та мама вважає,
що завжди можна зробити ще краще – швидше та акуратніше. Тому вона з радістю
береться за нові роботи, щоб навчитися новому.
Примітка: у тексті червоним виділено 2 дієприслівникові звороти і 1 одиничний дієприслівник
Домашнє завдання: скласти
усний твір розповідного характеру про виконання певних дій на основі власних
спостережень з використанням дієприслівникових зворотів.
Коментарі
Дописати коментар