Укр.мова 5 клас 15.01.21
П'ятнадцяте січня
Класна робота
Чергування [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з′], [ц′], [с′]
Відеоурок
Каліграфічна хвилинка
З з З з Зе за зн рз вз
завдання загадка зозуля
Згода дім будує, а незгода руйнує
Гра «Зміни»(повторення)
— Поставте слова, що подані в дужках, у потрібну форму. Підкресліть букви,
що чергуються.
Дерев’яний (столи) —
Сильний (болі) —
Гострий (роги) —
Гарна (речі) —
"Розумне перо"
Прочитайте.
Випишіть дієслова, у яких відбулося чергування приголосних, доберіть дієслово,
що підтверджує наявність чергування.
1. Ой, у полі вітер дише, билину колише; козаченько до
милої чотири листи пише. 2. Соловейку сизокрилий, скажи правду, де мій милий!
3. Ось я тобі службу нараджу. 4. Коли ми тут сваримось і миримось, у ворота
хтось возом уїжджає. 5. Тьму світло переможе, щоб не було негод.
Проблемно-пошукова робота
У поданих реченнях знайдіть і випишіть слова ,де наявні або можливі випадки чергувань приголосних.
Добре нам мати на світі хорошого друга, друзів — ще краще
(М. Рильський). Поезія, друже, всюди є — і в людях, і в природі... ( Б. Лепкий). Численні Сашкові друзі
вторували доріжку до його хати (С. Плачинда). Солдат стояв у смузі крайнього
вікна лицем до річки і вдивлявся свого друга (В. Винниченко). Любка ступала босими ногами по поросі (В. Винниченко). «Чоловіче мій,
запрягай коня!», - сказала подруга
Оксани (Л. Костенко).
Презентація до уроку в режимі зум-конференції
Коментарі
Дописати коментар