Дистанційне навчання.Укр.мова 6 клас .РМ №20.Контрольний письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень.

Тема. Контрольний письмовий твір-опис природи
в художньому стилі на основі особистих вражень.
Завдання: написати твір за поданим планом (план можете
змінити, доповнити), дібрати заголовок самостійно.
Твір оформити на подвійному аркуші в лінійку. Спершу
записати тему, заголовок, план, після якого, не пропускаючи лінійки,
запишете текст твору. Обсяг 1-1,5 сторінки.
Орієнтовний план
1. Весна-чарівниця несміливо ступає по нашій землі.
2. Мандрівка до весняного лісу (парку).
3. Високе блакитне небо в обіймах пухнастих хмарин.
4. Сонце пробивається крізь темне мереживо гілок.
5. Сонні дерева починають прокидатися.
6. Казкові острівці підсніжників, пролісків.
7. Дзвінкоголосі птахи не замовкають ні на мить.
8. Весна – це пора, коли співає душа.

Мета: розвивати вміння шестикласників осягати зміст живописного твору, виражальні засоби, помічати всі важливі і другорядні деталі; удосконалювати культуру писемного мовлення, сприяти збагаченню й уточненню словникового запасу шестикласників; якнайповніше використати естетичний і моральний потенціал художнього полотна для духовного розвитку учнів.




Пам͐ятка “ Підготовча робота до
складання письмового твору-
опису природи за картиною
в художньому стилі”
1. Коротке повідомлення учня про автора та  картини.
2. Осмислення художнього полотна (аналіз картини)
1. Що зображено на картині?
2. Визначення учнем теми  й основної думки художнього полотна.
3. Що зобразив художник на першому плані картини, на що звертає увагу на другому плані?
4. Яка кольорова гама картини? Чому?
5. Яку пору року зобразив Сергій Васильківський на полотні? Чи можна визначити час доби?
6. Хто зображений на полотні окрім природи?
7.     Описуючи цю картину, що б ви хотіли написати, які почуття передати, які емоції викликає зображення?
“Лінгвістична підказка”,
яку можна використати в тексті
Стежки – вузькі, широкі, звивисті, витоптані, місцями порослі, як стрічечка та ін..
Дерева – високі, стрункі, низенькі, розлогі, посохлі, буйнолисті, поодинокі.
Трава – пишна, суха, густа, польова, висока, низькоросла, зелена, пожовкла, як килим.

Кущі – низенькі, придорожні, темно-зелені, густі.
Квіти – польові, маленькі, білуваті, високорослі, невибагливі.
Небо – блакитне, ясне, сонячне, низьке.
Хмари – білі, густі, навислі, низькі.
ІІІ група
Тінь – густа, чітка, вказує на час доби.
Воли – втомлені далекою дорогою, білий віл, гнідий віл.
Поле  – як жовтий килим, широке, пшеничне, щедре.
-  Доберіть синоніми до слова пейзаж. (Краєвид, ландшафт)
Складаня письмового твору-опису
в художньому стилі за картинами   
Скласти письмовий твір-опис за картиною, дотримуючись плану:
1. Загальне враження від побаченого твору мистецтва.
2. Ознаки предметів або явищ далекого і близького плану описати з використанням художніх засобів.
3. Використання художником кольорів як засобу увиразнення основної думки твору.
4. Естетична оцінка зображуваного.


 Зразок 
Твір-опис «Моя вулиця» У кожної людини є найпам’ятніші, найдорожчі місця в житті. Для мене — це моя рідна домівка, мій дім, моя вулиця. Коли я була зовсім маленькою, мої батьки одержали квартиру в новому районі на вулиці Дружби Народів. Я вважаю, що ця назва символічна, адже саме дружба між людьми є запорукою найкращих почуттів: дружба перетікає в любов, без дружби немає вірності, з дружби починається людяність. Дванадцять років тому на місці кукурудзяного поля і колгоспних ферм «виріс» молодий житловий масив. Білі багатоповерхівки височіли над землею, ніби торкаючись хмар рогачами телеантен, і самі нагадували хмари. Я і мої ровесники зростали разом із цим районом, тут нам усе близьке і знайоме. Наша вулиця пряма і широка. Улітку тут багато зелені, адже на один бік припала лісосмуга, перетворена на затишну алею. З іншого, сонячного боку,— завжди багато квітів, проте і дерева за дванадцять років вже встигли підрости. Край вулиці виходить у поле. Із вікон верхніх поверхів відкривається чудовий краєвид — неосяжні зелені поля, які на початку літа золотяться соняшниковим сяйвом. Інший край вулиці впирається у широку автомобільну магістраль, за якою починаються приватні забудови. Хоча одноповерхові будиночки і претендують на оригінальність архітектури, я люблю багатоповерхівки. Особливо приємно дивитися на дев’ятиповерхівки з візерунками біля дахів — це будинки поліпшеного планування. Вони виділяються своєю оригінальністю. Вулиця дуже довга, а з обох її країв розташувалися «Універсами». їх спроектовано майже однаково, тому вулиця набуває своєрідного обрамлення. Для обслуговування жителів на території нашого мікрорайону заплановано необхідні громадські та державні заклади. Більшою мірою вони розташовуються на перших поверхах багатоповерхових будинків, за винятком хіба що магазинів і кафе. Кафе «Лотта» стало улюбленим місцем відпочинку молоді. А між будинками у затишних дворах розташувалися дитячі садочки та школи. В оточенні житлових будинків моя школа. Ця триповерхова споруда побудована так, що багато її вікон виходять у внутрішній дворик із клумбою посередині, на якій росте велика ялина. Перед центральним входом полум’яніють на клумбах квіти, а березова алея, яка веде до школи, створює затишок, підносить настрій. Я люблю свою вулицю будь-якої кори, але особливо восени. Це час, коли все залите золотом, яке перемежовується з багрянцем. Із вікна мого будинку добре простежується увесь мікрорайон, а легкий вітерець ранньої осені сповнює кімнату пахощами зів’ялого листя.Джерело: http://dovidka.biz.ua/tvir-opis-moya-vulitsya/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua





Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Збірник диктантів з української мови для 6 кл

Дистанційне навчання: укр.мова 7 клас (Іпідгр.) 06.05.20

Дистанційне навчання: укр.мова 9 клас 29.0420