Тест "Співучий світ українського народу" (укр літ,6 кл )
Співучий світ українського народу
Пісні літнього циклу
Пісні літнього циклу
1. Календарно – обрядові пісні поділяють на три цикли:
а) осінній, зимовий, весняний;
б) весняний, літній, осінній;
в) зимовий, весняний, літній.*
2. Русальні пісні супроводжують обряди слов’янських народів, що проводяться
а) наприкінці травня й на початку червня; *
б) наприкінці квітня; в) на початку липня.
3. Основою змісту русальних пісень і обрядів є
а) завершення збирання врожаю;
б) початок жнив;
в) хліборобські турботи, пошана до природи, до її
таємниць.*
4. Скільки загадок загадала русалочка панночці:
а) дві; б) три;* в) одну.
5. Русалка панночку залоскотала, бо
а) панночка не слухала русалку;
б) панночка загадок не вгадала; *
в) панночка заснула;
6. Купальські пісні виконують у найкоротшу ніч
а) проти 7 липня ;* б) проти 17 липня;
в) проти 27 липня.
7. У чому літувало Купайло?
а) у стрісі; б) у пір’ячку; в) у зіллячку.*
8. Жниварські пісні поділяють на три основні групи:
а) русальні, жнивні, обжинкові;
б) зажинкові, русальні, жнивні;
в) зажинкові, жнивні та обжинкові.*
9. Основна тема жниварських пісень – це
а) тяжка, але почесна хліборобська праця,
побажання нового врожаю;*
б) захист людей і господарства від «нечистої сили»;
в) самоочищення від злих духів за допомогою води
й вогню.
10. «Котився віночок, просився додому» - це
а) метафора;* б) гіпербола; в) епітет.
11. Символом довершеної праці у жниварських піснях є
а) колосистий вінок; *
б) кущ жита, якого називали бородою;
в) весела пісня хліборобів.
12. До жниварських пісень відноситься народна пісня
а) «У ржі на межі»; б) «Ой вінку мій, вінку»;
в) «А сонечко котиться, котиться».*
а) осінній, зимовий, весняний;
б) весняний, літній, осінній;
в) зимовий, весняний, літній.*
2. Русальні пісні супроводжують обряди слов’янських народів, що проводяться
а) наприкінці травня й на початку червня; *
б) наприкінці квітня; в) на початку липня.
3. Основою змісту русальних пісень і обрядів є
а) завершення збирання врожаю;
б) початок жнив;
в) хліборобські турботи, пошана до природи, до її
таємниць.*
4. Скільки загадок загадала русалочка панночці:
а) дві; б) три;* в) одну.
5. Русалка панночку залоскотала, бо
а) панночка не слухала русалку;
б) панночка загадок не вгадала; *
в) панночка заснула;
6. Купальські пісні виконують у найкоротшу ніч
а) проти 7 липня ;* б) проти 17 липня;
в) проти 27 липня.
7. У чому літувало Купайло?
а) у стрісі; б) у пір’ячку; в) у зіллячку.*
8. Жниварські пісні поділяють на три основні групи:
а) русальні, жнивні, обжинкові;
б) зажинкові, русальні, жнивні;
в) зажинкові, жнивні та обжинкові.*
9. Основна тема жниварських пісень – це
а) тяжка, але почесна хліборобська праця,
побажання нового врожаю;*
б) захист людей і господарства від «нечистої сили»;
в) самоочищення від злих духів за допомогою води
й вогню.
10. «Котився віночок, просився додому» - це
а) метафора;* б) гіпербола; в) епітет.
11. Символом довершеної праці у жниварських піснях є
а) колосистий вінок; *
б) кущ жита, якого називали бородою;
в) весела пісня хліборобів.
12. До жниварських пісень відноситься народна пісня
а) «У ржі на межі»; б) «Ой вінку мій, вінку»;
в) «А сонечко котиться, котиться».*
Співучий світ українського народу
Пісні зимового циклу
Пісні зимового циклу
1. До зимового циклу календарно – обрядових пісень належить
а) купальські пісні; б) обжинкові пісні;
в) колядки та щедрівки.*
2. Колядки та щедрівки – це
а) пісні про тяжку, але почесну працю хліборобів;
б) величальні пісні з новорічними вітаннями
господареві, членам сім’ї; *
в) пісні на свято Івана Купала
3. Колядки виконують
а) перед Різдвом і на Різдво;*
б) перед Новим роком і на Новий рік;
в) у ніч проти 7 липня.
4. Щедрівки виконують
а) у ніч проти 7 липня;
б) перед Різдвом і на Різдво;
в) перед Новим роком і на Новий рік.*
5.У перший день Нового року з новорічним віншуванням ходять колядувати
а) хлопчики – посівальники;*
б) дівчата - посівальники;
в) чоловіки та жінки.
6. Які зимові свята згадуються у колядці «Добрий вечір»?
а) Різдво Христове; б)свято Василя Святого;
в) Різдво, свято Василя Святого, свято Водохреща.*
7. «Часник – як бик, цибуля – як зозуля, пшениця – як рукавиця» - це
а) епітети; б) пестливі слова; в) порівняння.*
8. У коляді «Нова радість стала» дарують літа щасливії
а) нашій славній Україні; *
б) добрим сусідам;
в) близьким і знайомим.
9). У новорічному вірші «Засівна» вітають з
а) Новим роком;* б) Різдвом;
в) святом Водохреща.
10.У пісні «Нова радість стала» фігурують такі персонажі християнської релігії:
а) Христос; Бог;
б) Діва Марія, Христос (Син Божий)
в) Христос (Син Божий), Діва Марія, Бог.*
11. Свято української Коляди відзначається впродовж двох тижнів
а) із 1 по 12 січня;
б) із 10 по 22 січня; в) із 7 по 19 січня.*
12. Який настрій викликають у вас колядки та щедрівки?
Співучий світ українського народу
Веснянки. Колискові пісні
1. Веснянками називаються закличні пісні, що співаються під час
а) початку жнив; б) свята Івана Купала;
в) весняних обрядів*
2. Після прийняття християнства веснянки стали традиційними для
а) Зелених свят і Великодня; * б) Різдва;
в) Свята Івана Купала.
3. Гаївки, гаїлки, маївки, рогульки – це
а) колядки; б) щедрівки; в) веснянки.*
4. Закликали весну, вірячи, що цим прискорюють її прихід, в основному
а) парубки; б) чоловіки;
в) жіночі та дівочі гурти, діти.*
5. Веснянка «Ой весно, весно, днем красна» побудована у формі
а) діалогу людини і весни; *
б) монологу весни про свій прихід;
в) діалогу між селянами.
6. Літечко, зіллячко, житечко, серпочок, віночок – це
а) пестливі слова;* б) епітети; в) метафори.
7. Колисковими називаються пісні, що їх співають, коли
а) коли треба розбудити дитину;
б) треба погратися з дитиною;
в) треба заколисати, приспати дитину.*
8.У центрі сюжету колискових пісень:
а) роздуми про власне майбутнє;
б) мрії про добробут;
в) дитина, її щастя, здоров’я.*
9. Рядки – повтори у народних колискових є для того, щоб
а) висловлені сподівання щасливої долі набули
магічної сили заклинань.*
б) краще запам’ятовувати зміст пісні;
в) краще запам’ятовувати мелодію пісні.
10.У пісні «Ой ти, коте, коточок» мати бажає дитині в майбутньому
а) гарної роботи; б) добрих і вірних друзів;
в) щастя здоров’я, розуму.*
11.У пісні «Ой ну, люлі, дитя, спать» мати вижала три квітки:
а) первую сонливу, другую дрімливу, третюю пахучу;
б) первую сонливу, другую дрімливу, третюю мрійливу;
в) первую сонливу, другую дрімливу, третюю щасливу;*
12. Як ви розумієте слова поета М.Сингаївського про колискову пісню: «Це душа, яка ходить навшпиньках»?
Співучий світ українського народу
Пісні літературного походження.
Пісні – гімни. Стрілецькі пісні.
а) купальські пісні; б) обжинкові пісні;
в) колядки та щедрівки.*
2. Колядки та щедрівки – це
а) пісні про тяжку, але почесну працю хліборобів;
б) величальні пісні з новорічними вітаннями
господареві, членам сім’ї; *
в) пісні на свято Івана Купала
3. Колядки виконують
а) перед Різдвом і на Різдво;*
б) перед Новим роком і на Новий рік;
в) у ніч проти 7 липня.
4. Щедрівки виконують
а) у ніч проти 7 липня;
б) перед Різдвом і на Різдво;
в) перед Новим роком і на Новий рік.*
5.У перший день Нового року з новорічним віншуванням ходять колядувати
а) хлопчики – посівальники;*
б) дівчата - посівальники;
в) чоловіки та жінки.
6. Які зимові свята згадуються у колядці «Добрий вечір»?
а) Різдво Христове; б)свято Василя Святого;
в) Різдво, свято Василя Святого, свято Водохреща.*
7. «Часник – як бик, цибуля – як зозуля, пшениця – як рукавиця» - це
а) епітети; б) пестливі слова; в) порівняння.*
8. У коляді «Нова радість стала» дарують літа щасливії
а) нашій славній Україні; *
б) добрим сусідам;
в) близьким і знайомим.
9). У новорічному вірші «Засівна» вітають з
а) Новим роком;* б) Різдвом;
в) святом Водохреща.
10.У пісні «Нова радість стала» фігурують такі персонажі християнської релігії:
а) Христос; Бог;
б) Діва Марія, Христос (Син Божий)
в) Христос (Син Божий), Діва Марія, Бог.*
11. Свято української Коляди відзначається впродовж двох тижнів
а) із 1 по 12 січня;
б) із 10 по 22 січня; в) із 7 по 19 січня.*
12. Який настрій викликають у вас колядки та щедрівки?
Співучий світ українського народу
Веснянки. Колискові пісні
1. Веснянками називаються закличні пісні, що співаються під час
а) початку жнив; б) свята Івана Купала;
в) весняних обрядів*
2. Після прийняття християнства веснянки стали традиційними для
а) Зелених свят і Великодня; * б) Різдва;
в) Свята Івана Купала.
3. Гаївки, гаїлки, маївки, рогульки – це
а) колядки; б) щедрівки; в) веснянки.*
4. Закликали весну, вірячи, що цим прискорюють її прихід, в основному
а) парубки; б) чоловіки;
в) жіночі та дівочі гурти, діти.*
5. Веснянка «Ой весно, весно, днем красна» побудована у формі
а) діалогу людини і весни; *
б) монологу весни про свій прихід;
в) діалогу між селянами.
6. Літечко, зіллячко, житечко, серпочок, віночок – це
а) пестливі слова;* б) епітети; в) метафори.
7. Колисковими називаються пісні, що їх співають, коли
а) коли треба розбудити дитину;
б) треба погратися з дитиною;
в) треба заколисати, приспати дитину.*
8.У центрі сюжету колискових пісень:
а) роздуми про власне майбутнє;
б) мрії про добробут;
в) дитина, її щастя, здоров’я.*
9. Рядки – повтори у народних колискових є для того, щоб
а) висловлені сподівання щасливої долі набули
магічної сили заклинань.*
б) краще запам’ятовувати зміст пісні;
в) краще запам’ятовувати мелодію пісні.
10.У пісні «Ой ти, коте, коточок» мати бажає дитині в майбутньому
а) гарної роботи; б) добрих і вірних друзів;
в) щастя здоров’я, розуму.*
11.У пісні «Ой ну, люлі, дитя, спать» мати вижала три квітки:
а) первую сонливу, другую дрімливу, третюю пахучу;
б) первую сонливу, другую дрімливу, третюю мрійливу;
в) первую сонливу, другую дрімливу, третюю щасливу;*
12. Як ви розумієте слова поета М.Сингаївського про колискову пісню: «Це душа, яка ходить навшпиньках»?
Співучий світ українського народу
Пісні літературного походження.
Пісні – гімни. Стрілецькі пісні.
1. Урочиста пісня на честь певного героя, визначної події чи держави – це
а) ода; б) гімн;* в) ораторія.
2. Основою гімну нашої держави став вірш
а) «Заповіт»; б) «Ще не вмерла Україна»;*
в) «Молитва»
3. Авторами тексту гімну «Чи не вмерла Україна» є
а) Павло Чубинський, Михайло Вербицький;*
б) Олександр Кониський, Микола Лисенко;
в) Тарас Шевченко, Микола Лисенко.
4. Чорне море всміхнеться, Дніпро зрадіє, доленька доспіє – це
а) персоніфікація; * б) епітети; в) порівняння.
5. І покажем, що ми, браття
а) слов’янського роду;
б) козацького роду;*
в) єдиного роду.
6. У пісні – гімні «Молитва» просять Бога виростити нас
а) у чистій любові до краю;*
б) трудолюбами;
в) мужніми і хоробрими.
7. Найвідомішою серед стрілецьких пісень є пісня, яка стала одним із національних гімнів
а) «Молитва»; б) «Гей, видно село»;
в) «Ой у лузі червона калина похилилася».*
8.Авторами пісні – маршу «Ой у лузі червона калина похилилася» є
а) Степан Чернецький, Григорій Трух;*
б) Олесь Бабій, Антін Лотоцький;
в) Левко Лепкий, Роман Купчинський.
9. Марширують наші добровольці … визволяти українців із
а) татарських кайдан;
б) московських кайдан;*
в) власних кайдан.
10. У пісні «Гей, видно село» стрільців порівнюють із
а) соколами; * б) орлами; в) беркутами.
11. У пісні «Гей, видно село» січові стрільці йдуть
а) багатство здобувати;
б) свою землю обороняти;
в) за Вкраїну воювати.*
12. Назвати причини появи стрілецьких пісень. Чим ці пісні схожі на народні ?
Микола Вороний. Поема «Євшан – зілля»
1. Вороний – гімназист разом з іншими учнями організував гурток
а) «Український народ»;
б) «Українська мова»;
в) «Українська громада».*
2. Глибоко патріотичний вірш «За Україну» М.Вороний написав під впливом
а) Лютневої революції 1917 року в Петрограді;*
б) Жовтневої революції 1917 року в Петрограді;
в) створення УНР.
3. За жанром твір «Євшан – зілля» - це
а) вірш; б) п’єса; в) поема.*
4. Половецький хан посилає до сина гудця тому, що той
а) має красивий голос;
б) словом, піснею своєю всіх до себе привертає;*
в) вміє добре складати пісні.
5. Слова гудця не вражають сина, бо він
а) забув уже і батька, і родину;*
б) поспішає на полювання;
в) живе у розкоші.
6. Співець дає юнакові понюхати бадилля
а) безсмертника; б) євшан – зілля;* в) ковили.
7. Як розумієте рядки з поеми:
Краще в ріднім краї милім
Полягти кістьми, сконати,
Ніж в землі чужій, ворожій
В славі й шані пробувати!
8. Манівцями ми блукаєм без дороги, бо в нас немає
а) сили, духу, що зрива на ноги;*
б) євшан – зілля; в) вірних товаришів.
9. Якою є головна думка поеми? Чому саме так вважаєте?
10. Великий віршований твір із розгорнутим сюжетом, на тлі якого зображуються важливі події, яскраві, сильні характери персонажів, - це
а) балада; б) поема;* в) ода;
11. Поему найчастіше відносять до жанру
а) ліричного; б) ліро – епічного;* в) епічного.
12. Зображення подій супроводжується
а) прологом; б) епілогом;
в) авторськими ліричними відступами.*
а) ода; б) гімн;* в) ораторія.
2. Основою гімну нашої держави став вірш
а) «Заповіт»; б) «Ще не вмерла Україна»;*
в) «Молитва»
3. Авторами тексту гімну «Чи не вмерла Україна» є
а) Павло Чубинський, Михайло Вербицький;*
б) Олександр Кониський, Микола Лисенко;
в) Тарас Шевченко, Микола Лисенко.
4. Чорне море всміхнеться, Дніпро зрадіє, доленька доспіє – це
а) персоніфікація; * б) епітети; в) порівняння.
5. І покажем, що ми, браття
а) слов’янського роду;
б) козацького роду;*
в) єдиного роду.
6. У пісні – гімні «Молитва» просять Бога виростити нас
а) у чистій любові до краю;*
б) трудолюбами;
в) мужніми і хоробрими.
7. Найвідомішою серед стрілецьких пісень є пісня, яка стала одним із національних гімнів
а) «Молитва»; б) «Гей, видно село»;
в) «Ой у лузі червона калина похилилася».*
8.Авторами пісні – маршу «Ой у лузі червона калина похилилася» є
а) Степан Чернецький, Григорій Трух;*
б) Олесь Бабій, Антін Лотоцький;
в) Левко Лепкий, Роман Купчинський.
9. Марширують наші добровольці … визволяти українців із
а) татарських кайдан;
б) московських кайдан;*
в) власних кайдан.
10. У пісні «Гей, видно село» стрільців порівнюють із
а) соколами; * б) орлами; в) беркутами.
11. У пісні «Гей, видно село» січові стрільці йдуть
а) багатство здобувати;
б) свою землю обороняти;
в) за Вкраїну воювати.*
12. Назвати причини появи стрілецьких пісень. Чим ці пісні схожі на народні ?
Микола Вороний. Поема «Євшан – зілля»
1. Вороний – гімназист разом з іншими учнями організував гурток
а) «Український народ»;
б) «Українська мова»;
в) «Українська громада».*
2. Глибоко патріотичний вірш «За Україну» М.Вороний написав під впливом
а) Лютневої революції 1917 року в Петрограді;*
б) Жовтневої революції 1917 року в Петрограді;
в) створення УНР.
3. За жанром твір «Євшан – зілля» - це
а) вірш; б) п’єса; в) поема.*
4. Половецький хан посилає до сина гудця тому, що той
а) має красивий голос;
б) словом, піснею своєю всіх до себе привертає;*
в) вміє добре складати пісні.
5. Слова гудця не вражають сина, бо він
а) забув уже і батька, і родину;*
б) поспішає на полювання;
в) живе у розкоші.
6. Співець дає юнакові понюхати бадилля
а) безсмертника; б) євшан – зілля;* в) ковили.
7. Як розумієте рядки з поеми:
Краще в ріднім краї милім
Полягти кістьми, сконати,
Ніж в землі чужій, ворожій
В славі й шані пробувати!
8. Манівцями ми блукаєм без дороги, бо в нас немає
а) сили, духу, що зрива на ноги;*
б) євшан – зілля; в) вірних товаришів.
9. Якою є головна думка поеми? Чому саме так вважаєте?
10. Великий віршований твір із розгорнутим сюжетом, на тлі якого зображуються важливі події, яскраві, сильні характери персонажів, - це
а) балада; б) поема;* в) ода;
11. Поему найчастіше відносять до жанру
а) ліричного; б) ліро – епічного;* в) епічного.
12. Зображення подій супроводжується
а) прологом; б) епілогом;
в) авторськими ліричними відступами.*
Коментарі
Дописати коментар