Тест за темою "Орфографія.Будова слова" 5 кл

І варіант
  1. Укажіть рядок, у якому всі слова спільнокореневі.
А гора, горе, згоріти
Б гора, гори, горою
В гора, гірка, Підгірці
Г гора, насип, узвишшя
 2Визначте рядок, у якому всі слова ма­ють нульове закінчення.
А зачинити, світло, тінь
Б весело, кімоно, навстіж
В метро, вечір, ходити
Г хліб, заспівав, перехід

  1. Знайдіть рядок, у якому всі слова не­змінні.
А говорити, гомін, голосно
Б пальто, село, вікно
В трюмо, безпечно, навзнак
Г вечір, ніч, день

  1. Визначте рядок, у якому в усіх словах правильно виділено основу й закінчення.
А пишем о , безмежний , автокран
Б сумува ти , весел о , школ яр
В читають , дощик , пол е
Г такс і , побач у , світильник

  1. Укажіть рядок, у якому всі слова складаються лише з кореня і закінчення.
А політ, таксі, такса
Б вихід, рама, яскраво
В ліс, молоко, білий
Г веселий, весело, веселка

  1. Знайдіть слово, яке відповідає пода­ній схемі: ¬ ¬ ^ .
А надворі
Б поприбирати
В зв’язок
Г безневинний

  1. З’ясуйте, у якому рядку в усіх словах замість крапок потрібно писати префіксз-.
А ..брати, ..гнути, ..знатися
Б ..шити, ..цілити, ..чистити
В ..смажити, ..хитрувати, ..порожнити
Г ..неславити, ..пересердя, ..фокусувати

  1. У слові пришвартуватися префікс при-має значення
А приєднання
Б приближення
В неповної дії
Г знаходження поблизу чогось

  1. Укажіть рядок, у якому при-в усіх словах не виступає префіксом.
А прихід, приїзд, приліт
Б привілей, приватний, примула
В прибіг, прихильник, прибуток
Г прикордонник, приплід, примусовий

  1. Укажіть рядок, у якому всі слова на­писано без орфографічних помилок.
А призирливий, безпечний, рожчепити
Б прихильний, розсмішити, сфотографу­вати
В прекрасити, безпідставний, росцвісти
Г розшукати, престаркуватий, зховати

  1. Розберіть за будовою слова.
Безстрашний, небезпечно, присвятити, при­хід, розступитися, семитонний.

  1. Доберіть до поданих слів по 3–4 спільнокореневі.
Птах, повечеряти, беззвучно.

  1. Виправте помилки, пов’язані з неви­правданим уживанням спільнокореневих слів і форм того самого слова.
Лисиця безшумно пробиралася між камін­ням. Раптом якийсь шум насторожив лисицю. Лисичка раптово припала до землі.

ІІ варіант
  1. Визначте рядок, у якому всі слова спільнокореневі.
А ріка, річковий, річечка
Б ріка, рік, річний
В ріка, струмок, канава
Г ріка, ріки, рікою

  1. Укажіть рядок, у якому всі слова ма­ють нульове закінчення.
А записати, село, берег
Б ясно, зверху, зразу
В депо, день, робити
Г концерт, завітав, доповідь

  1. З’ясуйте, у якому рядку всі слова не­змінні.
А писати, загін, дивно
Б пальто, вікно, борошно
В край, майдан, комп’ютер
Г трюмо, безпечно, зненацька

  1. Виділіть рядок, у якому в усіх словах правильно виділено основу й закінчення.
А суфл е , знайд у , подорожник
Б читаєм о , безправний , помідор
В танцювати , весело , повість
Г знають , грибочок , мор е

  1. Знайдіть рядок, у якому всі слова складаються лише з кореня і закінчення.
А вихід, таксі, гайка
Б передзвін, родина, яскраво
В пес, хутро, білий
Г веселий, весело, веселка

  1. Визначте слово, яке відповідає пода­ній схемі: ¬ ¬ ^ .
А знеміг
Б зненавидіти
В знову
Г знання

  1. Укажіть рядок, у якому в усіх словах потрібно писати префікс с-.
А ..характеризувати, ..понукати, ..плавити
Б ..жинати, ..сушити, ..тверджувати
В ..ховатися, ..чинити, ..пробувати
Г ..губити, ..давати, ..кувати

  1. У слові пригнутися префікс при-має значення.
А приєднання
Б приближення
В неповної дії
Г перебування поблизу чогось

  1. Знайдіть рядок, у якому пре-в усіх словах виступає префіксом.
А претензійний, прерія, прем’єра
Б преподобний, предметний, предикатив­ний
В предобрий, премилий, предорого
Г престольний, пречудовий, престижний

  1. З’ясуйте, у якому рядку всі слова на­писано без орфографічних помилок.
А препинити, росшукати, безвідповідаль­ний
Б розпитати, препідняти, зховати
В пренизити, безмовний, спитати
Г приємний, розсунути, спекти

  1. Розберіть за будовою слова.
Безвітряний, принести, швидко, приліт, роз­писатися, п’ятикласник.

  1. Доберіть до поданих слів по 3–4 спільнокореневі.
Товариш, змалку, підростати.

  1. Виправте помилки, пов’язані з неви­правданим уживанням спільнокореневих слів і форм того самого слова.

Понад озером біжить вузенька стежка. Сте­жечка оббігає дерева і кущі, щоб вони раптом не з’їхали в озеро. Потім стежка забігає в ліс.

Коментарі

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

Збірник диктантів з української мови для 6 кл

Дистанційне навчання: укр.мова 7 клас (Іпідгр.) 06.05.20

Дистанційне навчання: укр.мова 9 клас 29.0420