7 клас. Українська література

7 клас. Українська література



О. Стороженко «Скарб».
Б. Лепкий. «Мишка», «Цвіт щастя». Ліна Костенко «Чайка на крижині», «Крила». Б. Харчук «Планетник»
Контрольна робота
Тести
Варіант1

1.Чому Павлусь, герой оповідання О.Стороженка «Скарб», не ходив до школи?
а) Не хотів; 
б) не прийняли; 
в) не віддали батьки;
г) освоював науку самотужки.


2. Символічний образ скарбу виявився у формі (О.Стороженко. «Скарб»): 
а) шкатулки; 
б) мертвого хорта; 
в) тайстри грошей;
г) книжки. 


3. «Щастя, дитинко, то…» (Б.Лепкий.«Цвіт щастя»): 
а) квітка; 
б) доля; 
в) марево;
г) пташка.


4.Мишка радіє, що діти сплять і не чують, як:
а) вона краде чуже добро; 
б) люди веселяться; 
в) на них полює хазяйка;
г) люди обманюють.


5.Парубки запропонували Павлові йти з ними:
а) погуляти;
б) шукати скарб;
в) на рибалку;
г) на пляж.


6. Продовжіть вислів: «...як кому Бог дасть щастя, то не треба йому й рідної матері, не треба і скарбу шукати...»: 
а) «...він завжди поруч»;
б) «...життя і так прекрасне»;
в) «...бо ніколи не знайдеш»;
г) «...сам скарб його знайде».


7. У чому полягала помста мишки хазяїнам?
а) Прогризла всі мішки із зерном;
б) не давала вночі спати;
в) знищила гроші;
г) зіпсувала новий одяг.


8.До кого звертається хлопчик: «Візьми мене... і перенеси за воду» (Б.Лепкий.«Цвіт щастя»)?
а) Мами;
б) дельфіна;
в) лебедя;
г) рибалки.

9. Коли Олена Булига розповіла своєму квартирантові легенду про Планетника: а) у квітні; б) у березні; в) у червні; г) у травні?
10.  Яку з рослин автор називає «сторожем у житньому брилі»: а) калину; б) півонії; в) жоржини; г) соняшник?
11.  Хто «відчиняв своїми крилами весну і зачиняв літо»: а) журавель; б) бузько; в) сойка; г) чайка?
12.  Де готувався до польоту Планетник: а) у полі; б) вдома; в) у печері; г) на пагорбі біля замку?
13.  У  якому   населеному   пункті   жила  Олена   Булига:   а)   в   Острозі; б) у Вербівцях; в) у селі під Києвом; г) у тексті повісті назви населеного пункту не згадано?
14.За уявленням головного героя, сонце – це...:    а) життя; б) Всесвіт; в) квітка; г) пастух хмар.
15.Продовжіть вислів: «За гріш не купиш маку, а за гривню...»:  а) правди; б) насіння; в) совісті;  г) визнання.
16.Як ставилися до хлопчика однолітки?
а) з повагою; б) з любов’ю; в) нейтрально;  г) негативно.
17.Який умовний знак зустрічі діда з хлопчиком?
а) свист; б) стукіт у двері ; в) дзвін;  г) імітування голосів птахів.
18.Коли падає зірка, то це означає:
а) нещастя; б)щасливу долю; в) здійснення бажання;  г) перехрещення шляхів живих і мертвих.
19.Світ збудований і тримається на двох силах:
а) любов і ненависть; б) віра і зневіра; в) сила і безсилля; г) любов і терпіння.
20. Найбільша радість людини – це:
а) жити безгрішно; б)сіяти й орати; в) бути визнаним;  г) досягти своєї мети.
21.Біля села Вербівки протікала річка:

а) Прут; б)Дністер; в) Черемош;  г) Вілія.

22.За уявленням головного героя, хмарки – це:

а) овечки; б)лебеді; в) худоба сонця;  г) ніжні квіти.

23.Квітка, посаджена хлопчиком, перестала жити, бо її:

а) хтось зірвав; б) висохла на сонці; в) знищив град;  г) не прийнялася.

24. Мольфар, планетник – це

А) чарівник; Б) цар природи; В) віщун; Г) дід Капуш
25.  Установи  відповідність  між  героями   повісті  та  їхніми   репліками:
Репліки:
1.      Небо нам усе дарує...                     
2.      Кожна людина, людський рід — з            кореня добра і зла    
3.      Краса безборонна і беззахисна у    світі, а тобі її утверджувати
4.       ...робити — це і є жити в згоді зі  всім світом
Герої повісті           
А.  Планетник;  Б. Дід Капуш;  В.  Матір Планетника;  Г.  Знахарка; Ґ. Олена Булига.

26. Установіть відповідність
Уривки з творів
1. «...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»).
2. «... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»).
3. «Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б».
4. «Землі немає, то буде небо»
Художні засоби
А Порівняння         Б Персоніфікація                      В Антитеза       Г Гіпербола  
   Д Фразеологізм
27. Установіть відповідність між героями одного й того ж твору
Герої
1.      Мишка
2.      Наймит
3.      Лебідь
4.      Олена

Герої
А Павлусь
Б Крила
В Хлопчик
Г Агроном
Д Бідна жінка



О. Стороженко «Скарб».
Б. Лепкий. «Мишка». «Цвіт щастя»
Самостійна робота
Тести
Варіант1

1.Чому Павлусь, герой оповідання О.Стороженка «Скарб», не ходив до школи?
а) Не хотів; 
б) не прийняли; 
в) не віддали батьки;
г) освоював науку самотужки.


2. Символічний образ скарбу виявився у формі (О.Стороженко. «Скарб»): 
а) шкатулки; 
б) мертвого хорта; 
в) тайстри грошей;
г) книжки. 


3. «Щастя, дитинко, то…» (Б.Лепкий.«Цвіт щастя»): 
а) квітка; 
б) доля; 
в) марево;
г) пташка.


4.Мишка радіє, що діти сплять і не чують, як:
а) вона краде чуже добро; 
б) люди веселяться; 
в) на них полює хазяйка;
г) люди обманюють.


5.Парубки запропонували Павлові йти з ними:
а) погуляти;
б) шукати скарб;
в) на рибалку;
г) на пляж.


6. Продовжіть вислів: «...як кому Бог дасть щастя, то не треба йому й рідної матері, не треба і скарбу шукати...»: 
а) «...він завжди поруч»;
б) «...життя і так прекрасне»;
в) «...бо ніколи не знайдеш»;
г) «...сам скарб його знайде».


7. У чому полягала помста мишки хазяїнам?
а) Прогризла всі мішки із зерном;
б) не давала вночі спати;
в) знищила гроші;
г) зіпсувала новий одяг.


8.До кого звертається хлопчик: «Візьми мене... і перенеси за воду» (Б.Лепкий.«Цвіт щастя»)?
а) Мами;
б) дельфіна;
в) лебедя;
г) рибалки.


9. Установіть відповідність
Уривки з творів
1. «...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»).
2. «... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»).
3. «Мої корови тільки молока дають, що кіт наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б».
4. «Землі немає, то буде небо»
Художні засоби
А Порівняння         Б Персоніфікація                      В Антитеза       Г Гіпербола  
   Д Фразеологізм



Літературний диктант
 за змістом повісті-притчі 
"Планетник" Б. Харчука

1. Чий це портрет : "Такою я і застав її — Олену Булигу: в ізсунутій на потилицю хустині, в камізельці, сиділа на дубовому порозі, спустивши ноги в шкарбунах на зачовганий камінь, і дивилася в небо"?
2. Яка річка протікала біля села, в якому зупинився оповідач?
3. Назвіть місто, з якого виднілася дзвіниця собору.
4. Чому люди у часи Планетника змушені орати дерев`яними сохами? На що йшло залізо?
5. Яку подію описує епізод: "Серед ночі на горі над селом спалахнуло велике вогнище. Люди попрокидалися, побігли з лементом на греблю, й попадали від великого страху. З вогнища, яке сипало іскрами, в небо підіймалася куля. І в той час задзвонили дзвони. В далекому острозькому соборі, на сільській дзвіниці... Маленькі, більші, головні — усі дзвони"?
6. Кому належать слова:"Бо що ми без колоска? Ми залежимо від зерна: людина, звір і пташка. І ми самі як зерно — вийшли із землі. Але про це згодом, колись, а тепер запам'ятай: краси людини без землі і краси землі без людини нема"?
7. Поясніть значення слова "мольфар".
8. Запишіть одну народну прикмету, яка вам запам`яталася у творі.
9. Запишіть афоризм із твору.
10. «Я такий мудрагель: робити — це і є жити у згоді зі всім світом». І не було такої праці, яку не подужав би або якої цурався б..."Кому належать ці слова?
11. Ким за професією є оповідач у творі?
12. Визначте жанр твору.

Самостійна робота
 за повістю «Захар Беркут» І. Франка
Тести
Варіант 1

1.  Тухольці з повісті І. Франка «Захар Беркут» покликали боярина Тугара Вовка:
А  на громадський суд;
Б  до себе на гостину;
В  на полювання;
Г  на громадську раду.

2.  Де  познайомилися  герої  повісті  І.  Франка  «Захар  Беркут» Максим Беркут і Мирослава:
А  на громадському суді;
Б  на полюванні;
В  на святі;
Г  у місті Галичі.

3. З якою метою до Тухлі прибув Тугар Вовк?
А  володарювати цим краєм;
Б  передати подяку від короля;
В  помилуватися природою, сходити на полювання;
Г  знайти для Мирослави гідного нареченого.

4.  Герой повісті І. Франка Захар Беркут був:
А  намісником князя у тухольців;
Б  козацьким ватажком;
В  старійшиною тухольської громади;
Г  найбагатшою людиною в селі.

5. Що робили тухольці з деревини, готуючись до битви?
 а) Човни;
 б) тимчасове житло;
 в) метавки.
Г) стріли

6. У тухольській котловині діди теперішнього покоління молилися богу:
 а) Сонця;
 б) Вітру;
 в) Землі;
г)Води





7. Поляна, де сиділа рада тухольських старців, була оточена:
 а) дубами;
 б) скелями;
 в) смереками;
г)хатами

8. Захар Беркут був прихильником віри:
 а) старої;
 б) нової;
 в) одночасно двох;
 г) не вірив у богів

9. Бог Перун подарував першим людям Діду і Ладі:
 а) іскру вогню;
 б) зерно пшениці;
 в) волосинку;
г)камінь Сторож

10. З яким проханням Захар Беркут звернувся по допомогу до Сонця? Щоб воно:
 а) обігріло тухольців своїм теплом;
 б) допомогло у страшному бою з монголами;
 в) захистило його сина від страти;
г) благословило Максима і Мирославу

11. Тухольці зрушили з місця Сторожа, щоб ним:
 а) перегатити воду;
 б) закрити вхід до печери;
 в) не скористався ворог;
г) щоб врятувати Сторожа

12. Якою була реакція З. Беркута на звістку, що його син перебуває в полоні?
 а) Висловив байдужість;
 б) був дуже стурбований;
 в) намагався не виявляти того, про що хвилювався і переживав;
г) кинувся на порятунок


13. «…Світлою хвилею серед пітьми невільництва» Максима була:
 а) коротка зустріч з Мирославою;
 б) згадка про рідну Тухольщину;
 в) думка про можливість свого звільнення;
г) думка про загибель монголо-татар.



14. Після згоди допомогти татарам Максим, «мов на світ народився, таким легким почув себе», коли:
 а) він позбувся тяжких ланцюгів;
 б) Тугар Вовк подякував йому за це;
 в) через тривалий час побачив сонячне проміння;
г) побачив Мирославу

15. Бурунда Максима називав:
 а) рабом;
 б) смердом;
 в) любим другом;
г) зрадником

16. Якої плати вимагав Максим у Бурунди за зраду?
 а) Ніякої;
 б) не вбивати тухольців;
 в) багато золота;
г) викрасти Мирославу

17. Чим були занепокоєні Бурунда і татари під час розкопування плити для виходу в гори?
 а) Великою кількістю води, що прибувала з гір;
 б) дощовою погодою;
 в) раптовими морозами;
г) втечею Максима

18. Татари не могли вибратися на гору, хоча вихід було і знайдено, бо по ній:
 а) не було стежки;
 б) сипався пісок;
 в) котилося безліч каміння;
 г) прибувала вода

19. На думку Максима, жодний із туркоманів-степовиків не вмів:
 а) плавати;
 б) дряпатися по горі;
 в) стріляти з метавки;
 г) говорити руською мовою

20. Який художній засіб використав І. Франко у фразі: «Слова його, гарячі, могучі»?
 а) епітет;
 б) метафору;
 в) алегорію;
г)персоніфікацію


21. Історичний колорит повісті полягає у використанні :
А) постійних епітетів;
 б) метафор та порівнянь;
в) використання прийому сну;
г) використання архаїзмів та історизмів

22. Доведіть на прикладах із твору, що повість «Захар Беркут» є історичною.













































Самостійна робота за повістю «Захар Беркут» І. Франка
Тести
Варіант 2

1.  Герой повісті І. Франка Захар Беркут був:
А  намісником князя у тухольців;
Б  козацьким ватажком;
В  старійшиною тухольської громади;
Г  найбагатшою людиною в селі.

2. Що робили тухольці з деревини, готуючись до битви?
 а) Човни;
 б) тимчасове житло;
 в) метавки.
Г) стріли

3. У тухольській котловині діди теперішнього покоління молилися богу:
 а) Сонця;
 б) Вітру;
 в) Землі;
г)Води

4. Поляна, де сиділа рада тухольських старців, була оточена:
 а) дубами;
 б) скелями;
 в) смереками;
г)хатами

5. Захар Беркут був прихильником віри:
 а) старої;
 б) нової;
 в) одночасно двох;
 г) не вірив у богів

6. Бог Перун подарував першим людям Діду і Ладі:
 а) іскру вогню;
 б) зерно пшениці;
 в) волосинку;
г)камінь Сторож

7. З яким проханням Захар Беркут звернувся по допомогу до Сонця? Щоб воно:
 а) обігріло тухольців своїм теплом;
 б) допомогло у страшному бою з монголами;
 в) захистило його сина від страти;
г) благословило Максима і Мирославу

8. Тухольці зрушили з місця Сторожа, щоб ним:
 а) перегатити воду;
 б) закрити вхід до печери;
 в) не скористався ворог;
г) щоб врятувати Сторожа

9.  Тухольці з повісті І. Франка «Захар Беркут» покликали боярина Тугара Вовка:
А  на громадський суд;
Б  до себе на гостину;
В  на полювання;
Г  на громадську раду.

10.  Де  познайомилися  герої  повісті  І.  Франка  «Захар  Беркут» Максим Беркут і Мирослава:
А  на громадському суді;
Б  на полюванні;
В  на святі;
Г  у місті Галичі.

11. З якою метою до Тухлі прибув Тугар Вовк?
А  володарювати цим краєм;
Б  передати подяку від короля;
В  помилуватися природою, сходити на полювання;
Г  знайти для Мирослави гідного нареченого.

12. Якою була реакція Захара Беркута на звістку, що його син перебуває в полоні?
 а) Висловив байдужість;
 б) був дуже стурбований;
 в) намагався не виявляти того, про що хвилювався і переживав;
г) кинувся на порятунок

13. Бурунда Максима називав:
 а) рабом;
 б) смердом;
 в) любим другом;
г) зрадником

14. Якої плати вимагав Максим у Бурунди за зраду?
 а) Ніякої;
 б) не вбивати тухольців;
 в) багато золота;
г) викрасти Мирославу

15. Чим були занепокоєні Бурунда і татари під час розкопування плити для виходу в гори?
 а) Великою кількістю води, що прибувала з гір;
 б) дощовою погодою;
 в) раптовими морозами;
г) втечею Максима

16. Татари не могли вибратися на гору, хоча вихід було і знайдено, бо по ній:
 а) не було стежки;
 б) сипався пісок;
 в) котилося безліч каміння;
 г) прибувала вода

17. На думку Максима, жодний із туркоманів-степовиків не вмів:
 а) плавати;
 б) дряпатися по горі;
 в) стріляти з метавки;
 г) говорити руською мовою

18. Який художній засіб використав І. Франко у фразі: «Слова його, гарячі, могучі»?
 а) епітет;
 б) метафору;
 в) алегорію;
г)персоніфікацію

19. Історичний колорит повісті полягає у використанні :
А) постійних епітетів;
 б) метафор та порівнянь;
в) використання прийому сну;
г) використання архаїзмів та історизмів

20. «…Світлою хвилею серед пітьми невільництва» Максима була:
 а) коротка зустріч з Мирославою;
 б) згадка про рідну Тухольщину;
 в) думка про можливість свого звільнення;
г) думка про загибель монголо-татар.

21. Після згоди допомогти татарам Максим, «мов на світ народився, таким легким почув себе», коли:
 а) він позбувся тяжких ланцюгів;
 б) Тугар Вовк подякував йому за це;
 в) через тривалий час побачив сонячне проміння;
г) побачив Мирославу



22. Дайте розгорнуту відповідь на питання. Чи можна вважати Захара Беркута хорошим батьком, якщо заради тухольців він готовий пожертвувати сином? Підтвердіть думку фактами з твору.
Суспільно-побутові пісні. Коломийки
Тест
7 клас
Варіант 1

1. Які пісні не належать до соціально-побутових:
а) рекрутські;
 б) історичні;
 в) козацькі.

 2. Коломийки складаються з ... строф.
а) дворядкових;
б) чотирирядкових;
в) шестирядкових.

3. Пісня «Ой у степу криниченька» належить до ... пісень.
а) козацьких;
б) наймитських;
в) чумацьких.

 4. З якої пісні подано рядки:
«Ой поїхав з України козак молоденький, —
Оріхове сіделечко, ще й кінь вороненький»?
а) «Стоїть явір над водою»;
б) «Ой у степу криниченька»;
в) «Гомін, гомін по діброві».

5. Який художній засіб є у поданому рядку: «Звелів собі посадити червону калину»?
а) епітет;
б) порівняння;
в) постійний епітет.

6. Який художній засіб вжитий у рядках:
«Мене, мати, огні знають, — Як я іду, — потухають»?
а) гіпербола;
б) персоніфікація;
в) постійний епітет.

7. Сагайдачного у творі названо:
а) розгубленим;
б) байдужим;
в) необачним.



8.  До чумацьких пісень належить  пісня:  
   а) «Гомін, гомін по діброві»;                                 б) «Стоїть явір над водою»;  
  в) «Ой на горі та женці жнуть»;                             г) «Ой у степу криниченька».

9. Сильним патріотичним пафосом, великою повагою до козаків і ватажків   Запорозького війська сповнена пісня:
   а) «Ой у степу криниченька» ;                              б) «Стоїть явір над водою»;               
   в) «Ой на горі та женці жнуть»;                            г) «Гомін, гомін по діброві».

10. Жанр української пісенної лірики, чия ритмомелодика пов’язана з однойменним народним танцем, це:
   а)  колискові пісні;            б) коломийки;          в)  козацькі пісні;                г)  веснянки.

11. Козацькі та чумацькі   пісні  належать до  :
   а) історичних;                                                         б) родинно-побутових;        
   в) соціально-побутових;                                        г) календарно-обрядових.

12. Традиційна жанрова структура коломийки складається з дворядкової строфи, кожен рядок якої містить прикінцеву риму і налічує:  
    а)  10 складів ;                 б) 14 складів;             в)  24 склади ;                    г) 41 склад.


Суспільно-побутові пісні. Коломийки
Тест
7 клас
Варіант 2


 1. З якої пісні подано рядки:
«Ой поїхав з України козак молоденький, —
Оріхове сіделечко, ще й кінь вороненький»?
а) «Стоїть явір над водою»;
б) «Ой у степу криниченька»;
в) «Гомін, гомін по діброві».

2. Який художній засіб є у поданому рядку: «Звелів собі посадити червону калину»?
а) епітет;
б) порівняння;
в) постійний епітет.

3. Який художній засіб вжитий у рядках:
«Мене, мати, огні знають, — Як я іду, — потухають»?
а) гіпербола;
б) персоніфікація;
в) постійний епітет.

4. Сагайдачного у творі названо:
а) розгубленим;
б) байдужим;
в) необачним.

5.  До чумацьких пісень належить  пісня:  
   а) «Гомін, гомін по діброві»;                                 б) «Стоїть явір над водою»;  
  в) «Ой на горі та женці жнуть»;                             г) «Ой у степу криниченька».

6. Сильним патріотичним пафосом, великою повагою до козаків і ватажків   Запорозького війська сповнена пісня:
   а) «Ой у степу криниченька» ;                              б) «Стоїть явір над водою»;               
   в) «Ой на горі та женці жнуть»;                            г) «Гомін, гомін по діброві».

7. Які пісні не належать до соціально-побутових:
а) рекрутські;
 б) історичні;
 в) козацькі.

 8. Коломийки складаються з ... строф.
а) дворядкових;
б) чотирирядкових;
в) шестирядкових.

9. Пісня «Ой у степу криниченька» належить до ... пісень.
а) козацьких;
б) наймитських;
в) чумацьких.

10. Козацькі та чумацькі   пісні  належать до  :
   а) історичних;                                                         б) родинно-побутових;        
   в) соціально-побутових;                                        г) календарно-обрядових.

11. Традиційна жанрова структура коломийки складається з дворядкової строфи, кожен рядок якої містить прикінцеву риму і налічує:  
    а)  10 складів ;                 б) 14 складів;             в)  24 склади ;                    г) 41 склад.

12. Жанр української пісенної лірики, чия ритмомелодика пов’язана з однойменним народним танцем, це:
   а)  колискові пісні;            б) коломийки;          в)  козацькі пісні;                г)  веснянки.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Збірник диктантів з української мови для 6 кл

Дистанційне навчання: укр.мова 7 клас (Іпідгр.) 06.05.20

Дистанційне навчання: укр.мова 9 клас 29.0420