Українська література 5 клас Контрольна робота № 1
Українська
література
5 клас
Контрольна
робота № 1
Світ фантазій, мудрості. Міфи та легенди, народні перекази, казки.
Тести
І варіант
Початковий і середній рівень
1.
Бога
Сонця звали:
а) Перун; б) Сварог; в) Дажбог.
2. Як зупинила Берегиня військо потвор («Берегиня»)?
а) здійняла догори руки;
б) загнала у воду;
в) перетворила на каміння.
3. Яке стихійне явище описується в легенді «Зоряний віз»?
а) потоп; б) посуха; в) ураган.
4. Чим стали сльози дівчини із легенди «Чому в морі є перли і мушлі»?
а) перлинами; б) сріблом;
в) водою.
5. Як перевіряли запорожці пригодність хлопця бути козаком («Прийом у
запорожців»)?
а) чи вміє битися;
б) чи на коні їздить;
в) чи вміє кашу варити.
6. Яке звання мав Морозенко («Ой Морозе-Морозенку»)?
а) полковник; б) сотник; в) козак.
7. Казки поділяються на групи: …
8. Який гостинець принесла Маруся пану (Мудра дівчина»)?
а) ворону; б) горобця; в)
ластівку.
9. Якого кольору була хата в Оха та його дружина й діти («Ох»)?
а) синього; б) зеленого; в)
червоного.
10. У що перетворив перстень «Ох» («Ох»)?
а) у гречку; б) у рис; в) у
пшоно.
11. У казці «Летючий корабель» із в'язки дров утворилося:
а) багатство; б) худоба; в)
військо.
12. «Летючий корабель» - це казка:
а) соціально-побутова;
б) про тварин;
в) фантастика.
Достатній рівень
1.
Продовжити
визначення.
Легенда – це …
Розкрити
зміст запитань.
2.
Чим
відрізняється Карпо від Силуна («Як виникли Карпати»)?
3. Чому пан випробовував Марусю завданнями, які
не можна було виконати («Мудра дівчина»)?
Високий
рівень
Написати невеликий твір «У
казках мудрість народна».
Українська
література
5 клас
Контрольна
робота № 1
Світ фантазій, мудрості. Міфи та легенди, народні перекази, казки.
Тести
ІІ варіант
Початковий і середній рівень
1.
У що
перетворив військо потвор Білобог («Берегиня»)?
а) у скелі; б) на жаб; в) у гниль.
2.
Хто
супроводжує Дажбога під час об'їзду неба («Дажбог»)?
а) верховні судді;
б) комети;
в) сестри-богині.
3.
Скількох
чоловіків устигла напоїти дівчина зі свого глечика («Про зоряний віз»)?
а) 5; б) 7; в) 8.
4.
Як
звали хлопця, що служив у Силуна («Як виникли Карпати»)?
а) Петром; б) Михайлом; в)
Карпом.
5. Що робили запорожці, коли йшли з косами («Прийом у запорожців»)?
а) сіно косили;
б) у комиші лежали;
в) сіно складали.
6. Якого кольору була хата в Оха та його дружина й діти («Ох»)?
а) синього; б) зеленого; в)
червоного.
7. Казки, в яких відбуваються неможливі події, діють незвичайні істоти,
називаються…
8. Кого запрягла Маруся в ґринджоли («Мудра дівчина»)?
а) коня; б) вола; в) цапа.
9. Де сів відпочити батько («Ох»)?
а) на пеньку;
б) на траві;
в) на деревині.
10. Хто утворився з голуба («Ох»)?
а) парубок; б) заєць; в) квітка.
11. На що перетворився черствий чорний хліб, що був у торбі парубка
(«Летючий корабель»)?
а) на паляниці; б) на каравай;
в) на сухарі.
12. «Про правду і кривду» - це казка:
а) фантастична;
б) соціально-побутова;
в) про тварин.
Достатній рівень
1. Продовжити визначення.
Міф – це …
Розкрити зміст запитань.
2. Як поводився Морозенко в останні хвилини життя («Ой Морозе-Морозенку»)?
3. Хто в казці «Про правду і кривду» уособлює
добро, а хто - зло?
Високий рівень
Написати невеликий твір «Козаки
– захисники рідної землі».
III варіант
Початковий рівень (за кожне питання — 1 бал)
1. Мара була богинею
(«Берегиня»):
А ранкового марева;
Б плодючості та врожаю;
В добра, радості та щастя;
Г темної ночі, хвороб
та смерті.
2.
Звідки береться
перлина («Чому в морі є перли і мушлі»)?
А Виникає всередині
мушлі;
Б формується як частина
коралового рифу;
В виникає в морській
піні;
Г з’являється на
кістках деяких риб.
3. Що почули небіж із дядьком
від усіх, кого запитали? («Про правду і кривду»)
А Лучче жити правдою;
Б лучче жити кривдою;
В лучче жити по
совісті;
.
Г лучче жити своїм
розумом.
Середній
рівень (за кожне питання — 1 бал)
1. Назвіть будь-яке із
завдань, які пан давав Марусі («Мудра дівчина»).
2. На кого перетворювався
хлопець, щоб заробити грошей для батька? («Ох»)
3. Назвіть персонажа казки за
описом: він може випити сорок сорокових кухлів води за одним духом і сорок
сорокових кухлів вина. («Летючий корабель»)
Достатній рівень (за питання — 0-2 бали)
Виконайте одне із
запропонованих завдань:
1. Охарактеризуйте таких
персонажів казки «Ох»: Ох, батько, син.
2. Що таке легенда? Які
спільні та відмінні ознаки вони мають у порівнянні з казками?
3. Яку символіку має неопалима
купина для України? («Неопалима купина»)
Високий рівень (за питання — 0-4 бали)
Напишіть
твір-мініатюру на одну з тем:
1) «Який
фольклорний твір мені сподобався найбільше?».
2) «Мій
улюблений персонаж казки «Про правду и кривду».
3) «Що мають
спільного легенди з реальним життям?» (За вивченими легендами).
Коментарі
Дописати коментар