Залікові питання з теми "Морфологія" 6 кл


Прикметник
Самостійна робота -2
Тест
1   У котрому рядку всі прикметники мають повну нестягнену форму?
 А Безмежний, безмежнеє, батьківський, материна, Олесина.  
Б  Прикордонний, солов'їне, дивовижен, історична, незабутнє. 

В Тонкая, зеленеє, буйнії, гордая, краснеє.
 
2.    У котрому рядку прикметники мають коротку форму?
 
 А Тамарин, качиний, яблуневе, славен, кожен. 
Б  Свіже, щонайменш, орлій, історичний, Федорів. 

В Тещин, Михайлів, варт, Софіїн, жив.

3. У котрому рядку всі прикметники належать до твердої групи?
 
А Синенькі, тоненькі, материнські, солом’яні,  солов'їний.
 
Б Рання, вишнева, ведмежий, ближній, Аркадіїв.
 
В Зелень, благословенне, кароокий, далекосхідний, українські.
 
   4.  У котрому рядку усі прикметники належать до м'якої групи?
 
 А Незабутній, осінній, древній, довгошиїй, дочірній.
  Б Білолиця, круглолиця, довгошия, достатня, рання.
  В Історичний, батьківський, орлій, бадьорий, степовий.  
   5.   У котрому реченні   прикметник належить до твердої групи?
 А Безкрайні і дикі степи України (Щоголів).
 Б А за Дніпром очі тонуть в безкраїй далечі (Нечуй-Левицький).
 В Ревучі хвилі Дніпра широкого (3 журналу).
6.    У котрому рядку є складена форма вищого ступеня порівняння прикметника?
  А  Глибший, більш мудріший, найповніший, дужчий.  

Б  Більш вразливий, менш досконалий, більш приємний, більш перспективний.
В Найбільш темний, самий примхливий, менш добрий, радісніший.

7.    У котрому рядку подано правильні форми вищого й найвищого ступеня порівняння прикметників.
 
  А Молодший, вороніший, найпереконливіший, дужчий, менш сильний. 
 
 Б Якнайвищий, вродливіший, більш ширший, найгуманніший, найбільш впливовіший.
 
 В Менш ефективний, вищий, вужчий, найтяжчий, найбільш складний.
 


8.    У котрому рядку подано правильні форми вищого і найвищого ступеня.
 
 А Найнижчий, найбільш розумний, вагоміший, більш широкий, найвужчий. 
Б Дорожчий, слабший, поважний, якнайкращий, більш досконалий. 
 В  Гучніший, довший, здоровенніший, самий добрий, вродливіший.
9.    Визначте відмінок підкресленого прикметника.
Летять, ніби чайки, і дні, і ночі в синю даль, в синю даль. (Рева).

А Називний  Б родовий  В знахідний Г Давальний

10.    Визначте відмінок підкресленого прикметника.
 
Я виходив на дорогу з квітами і чекав до ранньої зорі (Олійник).
 
А Називний  Б родовий  В знахідний Г Орудний


11.    Визначте групу (розряд)  підкресленого прикметника.

Перлами ясними попід тополями грає краплиста роса (Старицький).

А Якісний Б Відносний  В Присвійний Г не належить до жодного розряду

12.    Визначте синтаксичну роль виділеного прикметника.
 
Це — мій народ. Спогорда не дивись, що руки в нього з праці  вузлуваті. Душа ж йогопречиста, наче свято…
 А Підмет  Б присудок  В означення Б обставина

Прикметник
Самостійна робота -1
Тест
1.       Правильно утворено всі імена по батькові в рядку
А Юрійович, Петрівна, Валерієвич
Б В’ячеславівна, Євгенович, Кузьмич
В Святославович, Матвійович, Ігоревна
Г Іванівна, Іллінічна, Геннадійович
Д Арсенівна, Яківович, Романівна
2.       Присвійними є всі прикметники рядка
лікарів рецепт, лебедина пісня, Оленчина косинка
Франкові заклики, ненин голос, слюсарів інструмент
товаришева книга, Кобзарів заповіт, ахіллесова п’ята
професорова лекція, солдатська каска, Іванків олівець
Лукашева сопілка, братова допомога, батьківські збори
3.       Ступені порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А високий, білий, приємний, сміливий
Б чорний, м'який, сліпий, широкий
В товстий, надзвичайний, глибокий, синій
Г красивий, маленький, цікавий, важливий
4.        Неправильну форму ступеня порівняння прикметника вжито в реченні
А Секвоя – саме найбільше дерево на Землі.
Б У цьому місці річка вужча.
В Я поборю найважчі перешкоди.
Г Заздрість – якнайогидніша з усіх емоцій
Д Найбільш дотепною була команда з Одеси
5. Знайти НЕправильне твердження:
а) Присвійні прикметники мають суфікси –ин-, -їн-, -ов-, -ів-(їв)
б)якісних прикметників із суфіксом –ськ- не існує;
в) від якісних прикметників глухий, німий, живий можна утворити ступені порівняння;
г) прикметники змінюються за числами, відмінками і родами.
6. Можуть утворювати ступені порівняння:
а) якісні прикметники; б) відносні;
в) прикметники, у яких уже є суфікс чи префікс, що вказує на міру ознаки; г) відносні і присвійні.
7.  Знайти рядок прикметників, у якому усі слова мають повну стягнену форму:
А Добрії, веселая, радеє
Б Зелен, рад, повен
В Хороший, привітний, радісний
Г Добрий, злий, потрібен
8. Установіть відповідність між прикметниками й ступенями порівняння
1. Вищий, проста форма.
2. Вищий, складена форма.
3. Найвищий, проста форма.
4. Найвищий, складена форма.
А. Щонайбільший, найдосконаліший.
Б. Менш тривалий, більш доступний.
В. Кращий, добріший.
Г. Препоганий, величезний.
Д. Дорожчий над усе, найбільш сильний.


Іменник. Залікові білети

Білет №1
1.     Розкажіть про іменники, які вживаються тільки в однині.
2.     Чи у всіх іменниках можна визначити відміну? Думку обґрунтуйте.
3.     Запишіть слова у кличному відмінку: Софія, Меланія, бабуся Гафія, бабуня Ольга, тітонька Ганнуся, сестриця Маруся, добродійка Ганна Семенівна, сусідонька Харитя, пані Орися, пані Зося.


Білет №2
1.     Назвіть іменники 2 і 3 відмін. Наведіть приклади.
2.     Чи всі іменники діляться на групи? Які групи є в іменника? Як їх визначити?
3.     Перепишіть. Слова в дужках поставте у потрібному відмінку.
1) Світанки пливуть над (земля) (А. Малишко). 2) Байрак під (кру­ча) шумить (М. Чернявський). 3) Усе небо було вкрите густими хмара­ми, неначе чорною (рілля) (І. Нечуй-Левицький). 4) Жито з (пшениця) родить нам поле не для одних нас, на всякого долю! (А. Метлинський). 5) Як мак, (душа) рожевійте, серця піснями вщерть налийте! (П. Тичина). 6) Ніч нерухомо (тиша) блищить (Є. Маланюк).




№3
1.      Поясніть, коли в закінченнях іменника слід писати –о-, а коли –е (є). Наведіть приклади.
2.     Поясніть написання И – Е у суфіксах –ичк, -ечк.
3.     Виписати іменники І відміни. Довести правильність виконання за­вдання. Виділити закінчення.
Гай, осика, узгір’я, море, вітер, паляниця, глибінь, глибина, тиша, Дніпро, Славута, гуркіт, дитина, життя, площа, відповідальність, ім’я, честь, воля, стаття, завдання, жито, пшениця, колосся, обличчя, надія, блакить, хмара, рукавиця, пагорб, підземелля, гривня, сім’я, мати, теля, буря, товариш, селище, школяр.


№4
1.     Чому у словах тінню, ніччю виникає подовження (подвоєння) , а у словах радістю, скатертю подовження не виникає.
2.      Поясніть орфограму у суфіксах –иво, - ево.
3.     Виписати іменники ІІ відміни. Довести правильність виконання за­вдання. Виділити закінчення.
Гай, осика, узгір’я, море, вітер, паляниця, глибінь, глибина, тиша, Дніпро, Славута, гуркіт, дитина, життя, площа, відповідальність, ім’я, честь, воля, стаття, завдання, жито, пшениця, колосся, обличчя, надія, блакить, хмара, рукавиця, пагорб, підземелля, гривня, сім’я, мати, теля, буря, товариш, селище, школяр.


№5
1.      Поясніть, коли НЕ з іменниками пишемо разом. Наведіть приклади.
2.     Назвіть іменники 1 і 4 відмін. Наведіть приклади.
3.     Виписати іменники ІІІ відміни. Довести правильність виконання за­вдання. Виділити закінчення.
Гай, осика, узгір’я, море, вітер, паляниця, глибінь, глибина, тиша, Дніпро, Славута, гуркіт, дитина, життя, площа, відповідальність, ім’я, честь, воля, стаття, завдання, жито, пшениця, колосся, обличчя, надія, блакить, хмара, рукавиця, пагорб, підземелля, гривня, сім’я, мати, теля, буря, товариш, селище, школяр.



№6
1.      Поясніть, коли НЕ з іменниками пишемо окремо. Наведіть приклади
2.     Пояснити, які іменники належать до спільного роду? Чи можна вважати назви професій іменниками спільного роду?
10.           Виписати іменники ІV відміни. Довести правильність виконання за­вдання. Виділити закінчення.
Гай, осика, узгір’я, море, вітер, паляниця, глибінь, глибина, тиша, Дніпро, Славута, гуркіт, дитина, життя, площа, відповідальність, ім’я, честь, воля, стаття, завдання, жито, пшениця, колосся, обличчя, надія, блакить, хмара, рукавиця, пагорб, підземелля, гривня, сім’я, мати, теля, буря, товариш, селище, школяр.


№7
1.     Поясніть, як визначити рід іншомовних незмінних іменників? Іменники цар, Ігор, снігур, газетяр закінчуються на –р.
2.      Поясніть, чому в орудному відмінку однини ці слова відрізняються закінченнями : царЕм, ІгорЕм, снігурОм, газетярЕм.
3.     Записати іменники у дві колонки: у першу ті, що мають закінчення -а (-я) в родовому відмінку однини, в другу — -у (-ю).
Голос, колос, урок, настрій, сум, оптимізм, розвиток, обрій, вечір, очерет, зміст, ґрунт, гурт, гурток, біль, степ, лист, кожух, погляд, відчай, січень, рух, сад, садочок, острів, луг, Кавказ, Урал, вітер, телефон.
           


 №8
1.     Поясніть, як змінюються прізвища. Назвіть винятки при утворенні імен по батькові.
2.     Які іменники є незмінними? Наведіть приклади.
3.     Записати іменники у формі кличного відмінка.
Весна, груша, весілля, Дніпро, батьки, кутя, старшина, гроно, сон­це, дядя, грім, сирота, суддя.
         


  №9
1.     Поясніть, які іменники не мають множини. Наведіть приклади.
2.     Поясніть, у чому полягає граматична помилка у словосполученнях міцні коріння, достиглі колосся .
3.     Поставити іменники ІІІ відміни у формі орудного відмінка однини. Пояснити правопис іменників.
Височінь, галузь, загибель, вись, мідь, міць, сіль, міль, ніч, кров, лю­бов, матір, вість, якість, жовч.


№10
1.     Як визначати групу іменників на –Р?
2.      Поясніть, коли в іменниках чоловічого роду однини у родовому відмінку слід писати –а, -я?
3.     Скласти словниковий диктант із 10–12 слів із суфіксами -ечок, -ечк(а), -ичок, -ичк(а), -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о).



№11
1.     Поясніть орфограми у суфіксах –иння, - іння,  -ення.
2.     Поясніть, коли в іменниках чоловічого роду однини у родовому відмінку слід писати –у, -ю?
3.     Переписати словосполучення. Слова, що в дужках, поставити в по­трібній формі. Довести правильність виконаного завдання.
1) Поїдемо в (метро). 2) У зимовому (пальто). 3) Домовлюся з Пе­тром (Охріменко). 4) Зустрілися з Танею (Карпенко). 5) Передам Ми­колі (Руденко). 6) Зошит Петра (Коваленко). 7) Книжка Наталки (Ва­силенко).



№12
1.      Поясніть, чому в родовому відмінку правильно Криму, Сибіру, але Парижа, Ужгорода?
2.     Поясніть, чому у словах тінню, ніччю виникає подовження
3.     Скласти словниковий диктант із 10–12 слів із суфіксами -ечок, -ечк(а), -ичок, -ичк(а), -інн(я), -енн(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о).




№ 13
1.     Як визначити, яке закінчення родового відмінка однини (-а,-я чи –у,-ю) слід писати у назвах річок?
2.     Поясніть особливості відмінювання  імен по батькові.
3.     Перепишіть, зніміть скісну риску і запишіть слова з НЕ правильно.
 1) Не\звання дає знання, а навпаки. 2) Не\смерть страшна, а не\дуга. 3) У не\роби завжди неврожай. 4) То не\козак, що боїться собак. 5) Не\так лінь, як не\охота. 6) Не\ходи поночі, не\шукай не\мочі. 7) Щастя і не\щас­тя на однім коні їздять. 8) На тобі, не\боже, що мені не\гоже. 9) Слово не\стріла, а глибше ранить. 10) Не\земля родить, а руки. 11) Не\краса прикрашає, а розум (Нар. творчість).


   Морфологія.  Орфографія. Іменник

1. Скільки є самостійних частин мови?
а) Десять;
б) шість;
в) чотири;
г) три.
2. У якому рядку всі слова іменники?
а) Синь, тисяча, удень;
б) зорепад, четверо, зранку;
в) мужність, двоє, узимку;
г) сутінки, сотня, чверть.
3. У якому рядку всі слова пишуться з великої літери?
а) (М, м)ати (Б, б)ожа, (З, з)олоті (В, в)орота, (Г, г)азета «(Г, г)олос (У, у)країни»;
б) (С, с)ейм, (Г, г)олосівський (П, п)арк, (Д, д)ень (У, у)чителя;
в) (Р, р)різдво, (К, к)онституція  (У, у)країни, (Г, г)оверла;
г) (В, в)еликдень, (З, з)евс, (Н, н)овий (Р, р)ік.
4. У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду?
а) Листоноша, учитель, директор;
б) староста, задавака, сирота;
в) професор, колега, суддя;
г) незнайко, плакса, степ.
5. У якому рядку всі слова є іменниками чоловічого роду?
а) Какаду, меню, Борнео;
б) Сан-Франциско, месьє, ательє;
в) Карпі, піаніно, Токіо;
г) шимпанзе, поні, маестро.
6. У якому рядку всі іменники мають форму тільки однини?
а) піднесення, мрія, думка;
б) ворота, молодь, стіл;
в) радість, Дніпро, листя;
г) колосся, артист, листок.
7. Який відмінок іменників завжди вживається тільки з прийменником?
а) Родовий;
б) давальний;
в) орудний;
г) місцевий.
8. Іменники яких відмін поділяються на тверду, м’яку мішану?
а) Першої та другої;
б) першої та четвертої;
в) другої та третьої;
г) третьої та четвертої.
9. У якому рядку в всіх іменниках відбувається чергування приголосних звуків при словозміні?
а) Волога, аптека, долоня;
б) рука, стріха, душа;
в) дорога, завірюха, долівка;
г) нога, тривога, межа.
10. У якому рядку всі іменники належать до мішаної групи?
а) Вишня, вода, дача;
б) груша, круча, сажа;
в) пісня, каша, алича;
г) земля, Марія, площа.
11. У якому рядку всі іменники в кличному відмінку мають закінчення –ю?
а) Матуся, Катя, бабуся;
б) горя, буря, сосна;
в) книга мова, Софія;
дитина, неня, сестра.
12. У якому рядку іменники в родовому відмінку множини мають паралельні форми?
а) Дороги, машини;
б) миски, дочки;
в) губи, легені;
г) марки, судді.
13. У якому рядку всі іменники належать до другої відміни?
а) кучугура, заметіль, холод;
б) путь, тюль, візерунок;
в) сніг, вихор, дворище;
г) віхола, ялинка, сонце.
14. У якому рядку неправильно записано слово у формі орудного відмінка однини?
а) Школярем;
б) богатирем;
в) каменяром;
г) професором.
15. У якому рядку в усіх іменниках у формі родового відмінка однини потрібно писати закінчення –у(-ю)?
а) Інститут, журнал, Дніпро;
б) майдан, жаль, щавель;
в) ліс, хор, гопак;
г) мир, прогрес, рояль.
16. У якому рядку наведено іменники, у котрих  неправильно утворено форму кличного відмінка?
а) Друже, брате, товаришу;
б) краю, пташе, козаче;
в) голуб, Сергіє, брату;
г) земляче, Андрію, батьку.
17. У яких іменниках у формі орудного відмінка однини відбувається подовження кінцевого приголосного основи?
а) Заполоч, блакить, височінь;
б) нехворощ, фальш, суміш;
в) повість, любов, річ;
г) мати, гордість, північ.
18. У якому рядку всі слова належать до четвертої відміни?
а) Кошеня, порося, котик;
б) білченя, слоненя, козенятко;
в) вовченя, левеня, теля;
г) пташеня, дитя, зайченятко.
19. У якому наведено іменник, який зміню свою форму при відмінюванні?
а) Кіно;
б) метро;
в) панно;
г) пальто.
20. У якому рядку в усіх словах правильно утворено форми імені по батькові?
а) Ігоревич, Юріївна, Олегівна;
б) Зіновіївна, Лукич, Іллівна;
в) Григорівна, Микитович., Андрійовна;
г) Сергіївна, Миколаївна, Васильовна.
21. У якому рядку неправильно утворено форми родового відмінка імен по батькові?
а) Івана Петровича, Людмили Василівни;
б) Марії Іванівни, Михайла Григоровича;
в) Ольги Ігорівної, Юлії Миколаївної;
г) Зої Юліанівни, Олени Валеріївни.
22. Установіть відповідність між іменниками, які вживаються тільки в множині, та назвами, що означають ці іменники.
а) Карпати, Семигори, Афіни                                1. Речовини
б) вершки, парфуми, дріжджі                                2. Відрізки часу, свят, обрядів
в) канікули, іменини, вечорниці                            3. назви сукупностей предметів
г) гордощі, веселощі, прикрощі                             4. Назви почуттів, станів
                                                                                   5. Географічні назви.
23. Установіть відповідність між іменниками та відмінам, до яких вони належать.
а) Перша                                                                    1. Суддя, аерозоль, насип
б) друга                                                                      2. щастя, сузір’я, день
в) третя                                                                       3. Ім’я, плем’я, галченя.
г) четверта                                                                  4. листоноша, круча, земля
                                                                                     5. радість, розкіш, любов.

24. Установіть відповідність між виділеним іменником та його синтаксичною роллю.
а) Булава й прапор – обереги історичної пам’яті.     1. Підмет
б) Козацькі чайки з’явилися на морі.                          2. Додаток.
в) Не цураймося ж національних святинь.                 3. Обставинна.
г) На Хортиці зібралися кошові отамани.                    4. Означення.
                                                                                          5. Присудок.                    
Іменник(І частина: рід, число, відмінок)

Тест
Варіант 1
1. Скільки є самостійних частин мови?
а) Десять;
б) шість;
в) чотири;
г) три.

2. У якому рядку всі слова іменники?
а) Синь, тисяча, удень;
б) зорепад, четверо, зранку;
в) мужність, двоє, узимку;
г) сутінки, сотня, чверть.

3. У якому рядку всі слова пишуться з великої літери?
а) (М, м)ати (Б, б)ожа, (З, з)олоті (В, в)орота, (Г, г)азета «(Г, г)олос (У, у)країни»;
б) (С, с)ейм, (Г, г)олосівський (П, п)арк, (Д, д)ень (У, у)чителя;
в) (Р, р)різдво, (К, к)онституція  (У, у)країни, (Г, г)оверла;
г) (В, в)еликдень, (З, з)евс, (Н, н)овий (Р, р)ік.

4. У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду?
а) Листоноша, учитель, директор;
б) староста, задавака, сирота;
в) професор, колега, суддя;
г) незнайко, плакса, степ.

5. У якому рядку всі слова є іменниками чоловічого роду?
а) Какаду, меню, Борнео;
б) Сан-Франциско, месьє, ательє;
в) Карпі, піаніно, Токіо;
г) шимпанзе, поні, маестро.

6. У якому рядку всі іменники мають форму тільки однини?
а) піднесення, мрія, думка;
б) ворота, молодь, стіл;
в) радість, Дніпро, листя;
г) колосся, артист, листок.

7. Який відмінок іменників завжди вживається тільки з прийменником?
а) Родовий;
б) давальний;
в) орудний;
г) місцевий.

8.   Морфологія - це розділ мовознавства про...
а) частини мови;
б) частини тексту;
в) частини слова
9.   Визначте, у якому рядку всі іменники належать до назв
неістот.
а) вишня, нагорода, сімя, син, робота;
б) шахта, береза, бджола, лелека, долоня;
в) мрія, казка, думка, сторона, пісня

10. Визначте, у якому рядку всі іменники мають форму однини і множини.
а) мороз, вітер, берег, лебідь, мелодія;
б) сніг, знання, сіль, учнівство, учень;
в) лелека, степ, квітка, стежка, Дніпро

   11. Правильне твердження:
а) Іменники життя, повітря, листя вживаються тільки в однині.
б) Іменники злива, грім, колосся мають форми однини та множини.
в) Іменники гілля, двері, окуляри вживаються тільки в множині.
г) Іменники насіння, хитрощі, Альпи вживаються тільки в множині.
д ) Іменники коріння, людина, свято мають форми однини та множини.
12.Рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини пишуться з подвоєними приголосними:
а) емаль, далеч, жовч;              
в) мазь, вісь, суміш; 
б) акварель, тінь, мудрість;    
 г) мить, суть, скатерть. 

13. Визначте, у якому рядку всі іменники мають се­редній рід. 
А. Життя, вереда, поле, дівча, стаття.
Б. Рілля, президія, сирота, читання, видавництво.
В. Коріння, змагання, відкриття, сім'я, збіжжя.
Г. Листя, плече, прізвище, дитя, теля.
Д. Багаття, обличчя, віче, вогонь, листя.

 14. Які з поданих у тексті іменників є збірними?
А Латаття ніжилось в озерах, хитали ряску карасі.
Б Черкнула блискавка по землі, аж полягали вони всі.
В Над світом білим, світом білим хтось всі спіралі перегрів.
Г А хмари бігли, хмари бігли і спотикалися об грім (Ліна Костенко).

15. У якому рядку в усіх іменників рід не визначається?
А. Ліси, річки, батьки, озера, затоки.
Б. Мрії, думки, шаблі, дороги, палиці.
В. Літаки, пустелі, сади, погляди, запитання.
Г. Ворота, гроші, вершки, окуляри, канікули.

16. Скільки іменників у поданому тексті?
Вклонились греки звичаям тутешнім.
Спитали, що це за ріка.
І сивий жрець вклонився низько теж їм,
хоча дивився дуже звисока.
А. три
Б чотири
В п’ять
Г шість

17. Установіть відповідність між виділеним іменником та його синтаксичною роллю.
а) Булава й прапор – обереги історичної пам’яті.     1. Підмет
б) Козацькі чайки з’явилися на морі.                          2. Додаток.
в) Не цураймося ж національних святинь.                 3. Обставинна.
г) На Хортиці зібралися кошові отамани.                  4. Означення.
                                                                                        5. Присудок.                


 Дайте відповідь на питання:
18.  До якого роду належать незмінні іншомовні іменники – назви тварин? Наведіть 2 приклади.
19.  Поясніть, які іменники називаються збірними. Наведіть приклади.


Іменник. Відмінювання іменників

1. У якому рядку всі слова іменники?
а) Синь, тисяча, удень;
б) зорепад, четверо, зранку;
в) мужність, двоє, узимку;
г) сутінки, сотня, чверть.
2. У якому рядку всі слова пишуться з великої літери?
а) (М, м)ати (Б, б)ожа, (З, з)олоті (В, в)орота, (Г, г)азета «(Г, г)олос
(У, у)країни»;
б) (С, с)ейм, (Г, г)олосівський (П, п)арк, (Д, д)ень (У, у)чителя;
в) (Р, р)різдво, (К, к)онституція  (У, у)країни, (Г, г)оверла;
г) (В, в)еликдень, (З, з)евс, (Н, н)овий (Р, р)ік.
3. У якому рядку всі слова є іменниками спільного роду?
а) Листоноша, учитель, директор;      в) професор, колега, суддя;
б) староста, задавака, сирота;              г) незнайко, плакса, степ.
4. Іменники яких відмін поділяються на тверду, м’яку, мішану групи?
а) Першої та другої;               в) другої та третьої;
б) першої та четвертої;          г) другої та четвертої.
5. У якому рядку всі іменники належать до мішаної групи?
а) Вишня, вода, дача;                       в) пісня, каша, алича;
б) груша, круча, сажа;                      г) земля, Марія, площа.
6. У якому рядку всі слова належать до четвертої відміни?
а) Кошеня, порося, котик;                 в) вовченя, левеня, теля;
б) білченя, слоненя, козенятко;       г) пташеня, дитя, зайченятко.                                                           
7. Установіть відповідність між іменниками, які вживаються тільки в множині, та назвами, що означають ці іменники.
а) Карпати, Семигори, Афіни                  1. Речовини
б) вершки, парфуми, дріжджі                  2. Відрізки часу, свят, обрядів
в) канікули, іменини, вечорниці              3. назви сукупностей предметів
г) гордощі, веселощі, прикрощі               4. Назви почуттів, станів
                                                                    5. Географічні назви.
8. Установіть відповідність між іменниками та відмінам, до яких вони належать.
а) Перша                                                     1. Суддя, аерозоль, насип
б) друга                                                       2. щастя, сузір’я, день
в) третя                                                        3. Ім’я, плем’я, галченя.
г) четверта                                                  4. листоноша, круча, земля
                                                                     5. радість, розкіш, любов.
9. Установіть відповідність між виділеним іменником та його синтаксичною роллю.
а) Булава й прапор – обереги історичної пам’яті.     1. Підмет
б) Козацькі чайки з’явилися на морі.                          2. Додаток.
в) Не цураймося ж національних святинь.                 3. Обставинна.
г) На Хортиці зібралися кошові отамани.                  4. Означення.
                                                                                        5. Присудок.                    10. Правильне твердження:
а) Іменники життя, повітря, листя вживаються тільки в однині.
б) Іменники злива, грім, колосся мають форми однини та множини.
в) Іменники гілля, двері, окуляри вживаються тільки в множині.
г) Іменники насіння, хитрощі, Альпи вживаються тільки в множині.
д ) Іменники коріння, людина, свято мають форми однини та множини.
11.Рядок, у якому всі іменники в орудному відмінку однини пишуться з подвоєними приголосними:
а) емаль, далеч, жовч;               в) мазь, вісь, суміш; 
б) акварель, тінь, мудрість;      г) мить, суть, скатерть. 
12. Незмінними є такі іменники:а) Київ, Харків, Одеса, Рівне;       в) маестро, метро, кашне, таксі;
б) листоноша, суддя, стаття;          г) журі, пальто, поні, село.
Записати іменники за відмінами. Іменники, які не належать до жодної відміни, не виписуйте. Знайдіть КЛЮЧ .
Спостерігач, обнова, осінь, лоша, лелека, освітлення, вугілля, шосе, оздоба, вдача, каченя, з`єднання, столяр, сирість, чаєня, сім`я, льон, алея, блакить, зайча, ослятко, каліка, дядько, мати.
Ключ.Укожному слові І, ІІ і ІІІ відміни підкресліть другу від початку букву. Запишіть прислів`я.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Збірник диктантів з української мови для 6 кл

Дистанційне навчання: укр.мова 7 клас (Іпідгр.) 06.05.20

Дистанційне навчання: укр.мова 9 клас 29.0420