Укр.мова 8-Б клас 29.03.21
Тема:Відокремлені означення
Відеоурок з української мови на тему “Відокремлені означення” для учнів 8 класу.
Презентація до уроку https://www.slideshare.net/secret/vydk7Jh2s7o8CK
Тренувальні вправи
І
«Знайди помилку »
Розставити пропущені розділові знаки.
Душі не задоволеній окрухами знання хочеться огорнути все відчути велику єдність усесвіта…
Душі задивленій у ціль останню повній відчуття цілої черги дальших існувань-втілень після відлету з землі – своєї домівки сьогоднішньої – хочеться прямувати до того, що вічне, божественне…
Душі повній віри в свою міць вільній та упоєній своєю волею-владою хочеться прямувати до найвищої доскональности…
ІІ
Я – редактор
Виправте помилки вживання відокремлених означень (М.Чумарна про Уляну Кравченко)
1.Доля дала їй в дорогу красиву поставу, гострий розум, серце, незламну волю, залюблене у життя. 2.Ще з юних літ, вихованих на безживній псевдоромантичній ілюзії, дратувала її хвороблива, афектація молодих людей.
ІІІ
Творча робота
Перебудуйте речення так, щоб невідокремлені означення стали відокремленими.
Посилаю справоздання про вигляд призначеного на школу будинку.
Пісня – це зачарована в слів подобу тайна безсмертного життя.
Ходи! Там вдержана притяганням сонць гармонія
Освічені блисками висот люди великі зробились далекими.
ІV
Експеримент «Навпаки» (слайд)
Перебудуйте речення так, щоб відокремлені означення стали невідокремленими
В романах, планово пов’язаних одним спільним заголовком, змальовує Бальзак боротьбу загальнолюдську.
Я хотіла б бачити людей, згуртованих у якомусь товаристві, гостями у мене.
Я сама беру кілька квіток, пов’язаних сірою ниткою.
Квітка, стоптана осіннім вітром, даремне виглядає соняшного проміння та бореться з німим терпінням.
V
«Плутанина»
Речення «переплутали» свої відокремлені члени речення і вийшла нісенітниця. Поверніть дієприкметникові звороти пояснюваним (означеним) словам, поставте розділові знаки.
1.Гарні камінці, занятий управою школи, підносять, звичайно, його вартість. 2.Поволі сутінь покривала пусті поля і місто в долині, дібрані до образу. 3.Він, пронизана дожиданням і вірою, часто потребував заступництва. 4.Замкнене півкругом гір, у вічній самоті вона йшла до далекої цілі.
Домашнє завдання для 8-Б :
1.Повторити вивчене про відокремлені означення,виконавши тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1374604
2.Трансформуйте речення
Побите дощем поле ще й град поб’є. – Поле, побите дощем, ще й град поб’є.
І. У горщик посаджене дерево не дуже й розростається. Здобутий працею камінь м’якший від дарованого бублика. Відкладену на потім роботу прокленуть нащадки. Наука – то викопана голкою криниця. Читання – покладений за пазуху сніг. Одержані в дитинстві знання – то на камені вирізьблене зображення.
І. У горщик посаджене дерево не дуже й розростається. Здобутий працею камінь м’якший від дарованого бублика. Відкладену на потім роботу прокленуть нащадки. Наука – то викопана голкою криниця. Читання – покладений за пазуху сніг. Одержані в дитинстві знання – то на камені вирізьблене зображення.
Коментарі
Дописати коментар